Overslaan en naar de inhoud gaan

Beste EK-adverteerders

Universal Media ondervroeg tijdens dit EK wekelijks EK-kijkers. Onder meer over EK-adverteerders.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

ondervroeg tijdens dit EK wekelijks EK-kijkers. Onder meer over EK-adverteerders.

related partner content for mobile comes here

Zo antwoordde ruim een derde op de vraag 'Wat was uw favoriete EK-gadget': de . Op de tweede plek staat de Heineken trom-pet, gevolgd door de voetbalpoppetjes van Super de Boer, de straatversierartikelen van C1000 en het brulshirt van Blokker.

Ruim 46 procent van de EK-liefhebbers vindt de TV-commercial van Albert Heijn de leukste EK-commercial.
Heineken volgt op ruime afstand met 10 procent. In de marge doen Postbank, MasterCard, Coca-Cola en Nike ook nog redelijk mee.

Net als in 2006 wordt Nike spontaan het meest genoemd als merk dat geassocieerd wordt met het EK.
In 2006 was het verschil tussen de nummers 2 en 3, net als dit jaar Heineken en Adidas, echter groter dan nu het geval is.

Dit komt volgens Universal mede door het feit dat er gedurende deze eindronde nog meer merken een EK-associatie wilden bewerkstelligen en er dus ook meer merken genoemd worden.

Opvallend is dat Albert Heijn, waarschijnlijk door de consistente aanpak, als vierde wordt genoemd, nog vóór de officiële sponsors McDonalds en Coca-Cola. Bij de geholpen bekendheid wordt MasterCard opvallend genoeg door 82 procent van de voetballiefhebber als beste teruggespeeld.

De onderzoeken werden uitgevoerd door e-mailmarketingbureau TAPPS. Voor het onderzoek zijn 20.000 uitnodigingen via e-mail verzonden in de leeftijdscategorie 20-65 jaar. De respondenten zijn afkomstig van de e-mailadresbestanden van eBuddy, RTL Nederland en Wannahaves.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in