Beste EK-adverteerders


Universal Media ondervroeg tijdens dit EK wekelijks EK-kijkers. Onder meer over EK-adverteerders.
Zo antwoordde ruim een derde op de vraag 'Wat was uw favoriete EK-gadget': de Welpie. Op de tweede plek staat de Heineken trom-pet, gevolgd door de voetbalpoppetjes van Super de Boer, de straatversierartikelen van C1000 en het brulshirt van Blokker.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
Ruim 46 procent van de EK-liefhebbers vindt de TV-commercial van Albert Heijn de leukste EK-commercial.
Heineken volgt op ruime afstand met 10 procent. In de marge doen Postbank, MasterCard, Coca-Cola en Nike ook nog redelijk mee.
Net als in 2006 wordt Nike spontaan het meest genoemd als merk dat geassocieerd wordt met het EK.
In 2006 was het verschil tussen de nummers 2 en 3, net als dit jaar Heineken en Adidas, echter groter dan nu het geval is.
Dit komt volgens Universal mede door het feit dat er gedurende deze eindronde nog meer merken een EK-associatie wilden bewerkstelligen en er dus ook meer merken genoemd worden.
Opvallend is dat Albert Heijn, waarschijnlijk door de consistente aanpak, als vierde wordt genoemd, nog vóór de officiële sponsors McDonalds en Coca-Cola. Bij de geholpen bekendheid wordt MasterCard opvallend genoeg door 82 procent van de voetballiefhebber als beste teruggespeeld.
De onderzoeken werden uitgevoerd door e-mailmarketingbureau TAPPS. Voor het onderzoek zijn 20.000 uitnodigingen via e-mail verzonden in de leeftijdscategorie 20-65 jaar. De respondenten zijn afkomstig van de e-mailadresbestanden van eBuddy, RTL Nederland en Wannahaves.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid