Overslaan en naar de inhoud gaan

Bedrijfsfonds steunt onderzoek toekomst media

Het Bedrijfsfonds voor de Pers stelt tienduizend euro beschikbaar aan BVA ter medefinanciering van een onderzoek naar de toekomst van media…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De adverteerders associatie heeft geconstateerd dat de effectiviteit van het mediagebruik door adverteerders aan het teruglopen is. Onderzoeken richten zich meestal op kwantitatieve ontwikkelingen, terwijl de BVA juist een kwalitatieve schets van deze ontwikkeling zou willen krijgen. Daarom is een Toekomstraad samengesteld. Deze bestaat uit vertegenwoordigers van ‘de culturele voorhoede’. Centrale vraag van het onderzoek is: ‘Hoe ziet de toekomst van (het) media (-gebruik) in Nederland er uit?’

related partner content for mobile comes here

Bij het onderzoek komen verschillend mediavormen aan bod. Er is ruime aandacht voor gedrukte media. Ook wordt gekeken naar de relatie met internet en mobiele telefoons en naar nieuwe mogelijkheden om tot samenwerking te komen met het adverterend bedrijfsleven.

Het Bedrijfsfonds maakte verder bekend een subsidie toe te kennen aan de stichting Hindulife voor een internetuitgave. Het bedrag van rond de 65.000 euro wordt besteed aan de site HinduLife. De stichting probeert online te voorzien in de informatiebehoefte van Hindustanen aan zaken uit de eigen cultuur en gemeenschap. Deze behoefte wordt volgens de uitgever niet door de reguliere media bevredigd, juist omdat deze minderheidsgroep goed geïntegreerd is.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in