Overslaan en naar de inhoud gaan

Avro stuurt directeuren de laan uit

Het bestuur van de Avro wil af van de directeuren Frans Maréchal en Ad 's-Gravesande. Volgens voorzitter Martijn Sanders ontbreekt het de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Sanders: ‘Beide directieleden hebben, ieder op hun eigen terrein, veel waardevols voor de Avro tot stand gebracht. Maar ik miste een eenduidige visie op het te voeren beleid en op de wijze waarop leiding dient te worden gegeven aan een organisatie als de Avro.’

related partner content for mobile comes here

’s-Gravesande (ex-VPRO, ex-HP/De Tijd) beraadt zich op juridische stappen, zegt hij in De Telegraaf. ‘Ik heb nooit kritiek op het programmabeleid bespeurd. Wel verschil ik van mening met mijn collega over efficiencymaatregelen in het kader van de bezuinigingen. Ik vind dat die niet ten koste moeten gaan van het programma-aanbod.’

Maréchal werkt sinds 1985 bij de publieke omroep. 's-Gravesande trad in 1999 als programmadirecteur in dienst. In de komende maanden wordt een ad interim directeur aangewezen. Wie is nog onbekend. Binnenkort komt de wervingsprocedure voor een nieuwe directie op gang.

‘Juist in een periode waarin zoveel van de AVRO wordt verwacht en waarin de AVRO zich optimaal wil positioneren in het mediabestel, is het van belang dat we een krachtige omroeporganisatie zijn en blijven, die aansprekende programma's en informatie biedt voor kijkers, luisteraars en lezers', aldus Sanders.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in