Overslaan en naar de inhoud gaan

Zender met minder reclame heeft meer effect

Zonder contact werkt ook tv-reclame niet, en ontstaat er nooit (geholpen) herinnering, voorkeur of gedrag, simpel. Wat het contact…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Tussen juli 2002 en augustus 2003 zijn twee Zwitserse publieke zenders vergeleken met zes commerciële, alle Duitstalig. De publieke zenders hebben minder reclameblokken, die korter duren en onderbreken een programma maximaal één maal met een reclameblok. In totaal gaat het om 3 procent van de zendtijd tegen 14 procent. Een te verwachten verschil. Vervolgens kwamen de kijkers in beeld. Bij de publieke zender zappen zij veel minder. De kans dat ze een spot gewoon uitkijken, is veel hoger. In het tweede deel van het onderzoek zijn kijkers in hun eigen huiskamer geobserveerd terwijl zij naar een film keken, ofwel gepresenteerd à la publieke zender, ofwel commercieel, dus fors met reclameblokken gelardeerd. Na de film bleek de ongeholpen recall bij de ‘publieke’ spots gemiddeld een factor 1.4 hoger, met uitschieters tot meer dan 3. Kortom, kies een zender met minder reclame voor meer effect.

related partner content for mobile comes here

Bron: Absatzwirtschaft

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in