Overslaan en naar de inhoud gaan

Ster met Top 40 beste tv-spots aller tijden

Ter gelegenheid van het 40-jarig jubileum komt de Ster met een Top 40 van de beste televisiecommercials aller tijden. Zowel een ´zeer…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Ster bestaat komend jaar 40 jaar. Eind 2004 brengt de organisatie een boek uit over 40 jaar Nederlandse tv- en radioreclame. De Top 40 is een onderdeel van dit boek. In de vakjury hebben onder meer Lode Schaeffer, Thed Lenssen, Alfred Levi en Fred van Raaij zitting. Zij zullen de komende weken uit een longlist van 140 commercials bepalen welke commercials goed genoeg zijn voor de Top 40. De longlist bevat commercials die goud hebben gewonnen bij de ADCN Lampen, Effie en de Gouden Loeki uitreikingen. Tevens bevat de lijst commercials die bepalend zijn geweest voor het vak, deel uitmaken van het collectieve geheugen, typerend zijn voor de tijdgeest of van grote betekenis zijn geweest voor het betreffende merk.
Via een verkiezing op de site ster.nl kan het Nederlandse publiek vervolgens in september haar stem uitbrengen op haar favoriete commercial. Op de site is van iedere commercial beeldmateriaal en achtergrondinformatie te vinden. De uitslag van deze verkiezing bepaalt de definitieve volgorde van de Top 40.

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in