Amstel’s nieuwe verpakking
De verpakkingen moeten nog meer opvallen op het schap: het Amstel-rood is duidelijker zichtbaar op alle verpakkingen en het AMSTEL BIER-logo – de Amstel-roundel – en de merknaam Amstel komen prominent terug.
‘De nieuwe vormgeving gaat terug naar de kern van het Amstelmerk en zit heel dicht op de kwaliteitsbeleving van de Amsteldrinker’, aldus Maud Meijboom, marketingmanager van Amstel. ‘De veranderingen zorgen voor meer eenheid om zo de herkenbaarheid van het merk en onze producten in het schap verder te vergroten.’
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaDe rondere vormgeving geeft volgens Amstel een eigentijdser karakter en een verfrissende uitstraling aan de verpakking.
Onderscheid
Tussen de verschillende biersoorten in het assortiment van Amstel is sprake van een subtiel onderscheid.
Zo zijn de Pilsener-verpakkingen herkenbaar door een rode achtergrond, die ook is doorvertaald naar de Pilsener-varianten, zoals Light en Blond en de Speciaalbieren. Deze verpakkingen krijgen aan de bovenzijde van de verpakking een kleur die kenmerkend is voor de variant.
De speciaalbieren Gold, 1870 en Bock zijn daarnaast herkenbaar aan het bierglas dat naast het Amstel- logo en de biernaam is afgebeeld.
Ook bij de blikken is het woordstempel van Amstel duidelijker zichtbaar aan de onderzijde.
Amstel stuurde een mooi overzicht mee van het uiterlijk van alle blikken, door de jaren heen:
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid