Overslaan en naar de inhoud gaan

Amstel’s nieuwe verpakking

Alle Amstelblikken en -verpakkingen hebben vanaf nu een nieuw design.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De verpakkingen moeten nog meer opvallen op het schap: het Amstel-rood is duidelijker zichtbaar op alle verpakkingen en het AMSTEL BIER-logo – de Amstel-roundel – en de merknaam Amstel komen prominent terug.

related partner content for mobile comes here

‘De nieuwe vormgeving gaat terug naar de kern van het Amstelmerk en zit heel dicht op de kwaliteitsbeleving van de Amsteldrinker’, aldus Maud Meijboom, marketingmanager van Amstel. ‘De veranderingen zorgen voor meer eenheid om zo de herkenbaarheid van het merk en onze producten in het schap verder te vergroten.’

De rondere vormgeving geeft volgens Amstel een eigentijdser karakter en een verfrissende uitstraling aan de verpakking.

Onderscheid
Tussen de verschillende biersoorten in het assortiment van Amstel is sprake van een subtiel onderscheid.

Zo zijn de Pilsener-verpakkingen herkenbaar door een rode achtergrond, die ook is doorvertaald naar de Pilsener-varianten, zoals Light en Blond en de Speciaalbieren. Deze verpakkingen krijgen aan de bovenzijde van de verpakking een kleur die kenmerkend is voor de variant.

De speciaalbieren Gold, 1870 en Bock zijn daarnaast herkenbaar aan het bierglas dat naast het Amstel- logo en de biernaam is afgebeeld.

Ook bij de blikken is het woordstempel van Amstel duidelijker zichtbaar aan de onderzijde.

Amstel stuurde een mooi overzicht mee van het uiterlijk van alle blikken, door de jaren heen:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in