Overslaan en naar de inhoud gaan

Scherper toezicht op webwinkels

De Consumentenautoriteit (CA) gaat dit jaar scherp toezien op onbetrouwbare webwinkels. Ook misleidende en agressieve telefonische verkoop…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Telefonische werving
Ook krijgt de toezichthouder – via het informatieloket ConsuWijzer – steeds meer klachten over agressieve telefonische werving voor energie- en telecomcontracten.
De CA wil hier een eind aan maken door zowel met de sector af te spreken dat de regels beter worden nageleefd, als op te treden tegen bedrijven die de regels overtreden.

Derde speerpunt is optreden tegen ‘lokprijzen’. Bij het online boeken van een reis of vliegticket blijkt er vaak een groot verschil te zijn tussen de prijs waarmee wordt geadverteerd en de prijs die de consument uiteindelijk moet betalen. De CA kan een boete opleggen wanneer consumenten worden misleid.

Autoriteit Consument en Markt
De Consumentenautoriteit gaat per 1 januari 2013 samen met de NMa en OPTA verder onder de naam Autoriteit Consument en Markt (ACM). Consumentenbescherming wordt een van de speerpunten van de nieuwe toezichthouder.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in