Overslaan en naar de inhoud gaan

[Inhaak-dinsdag] De Neus, een newsjack, merk en merchandise

De dinsdag op Molblog is Inhaak-dinsdag. Vandaag bespreken we met blogger Bas de Zeeuw de leukste en opmerkelijkste inhakers van de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De dinsdag op Molblog is Inhaak-dinsdag. Vandaag bespreken we met blogger de leukste en opmerkelijkste inhakers van de afgelopen tijd. Ook geven we inzicht in de achtergrond van inhakers.

related partner content for mobile comes here

Deze week: De Neus, een newsjack, merk en merchandise.

Het nieuws van vorige week was de vrijlating van Nederlands topcrimineel alias 'De Neus'. In gevangenis De Schie in Rotterdam, waar hij het grootste deel van zes jaar gevangenschap doorbracht zat hij een straf uit voor afpersing van onder meer vastgoedmagnaat Willem Endstra.

Heel Nederland had het erover en dat was maar goed ook, want inhakers in de maand januari waren spaarzaam. Met de vrijlating van Willem Holleeder hadden we een echte newsjack!

Stefan Neyman (">) maakte op vrijdag na de vrijlating van ‘De Neus’ een zeer ludieke inhaker met het merk Otrivin; “Met Otrivin was de neus al lang vrij geweest” Briljant, want er bleef niet veel over afgelopen week.

Otrivin reageerde volgens mij niet, het was een uitgelezen moment om social media te omarmen en het een plaats te geven binnen haar marketing beleid. Hebben ze de newsjack niet gezien of willen ze gewoonweg geen associatie met het 'merk' Willem Holleeder?

De Neus is een interessante ambassadeur voor merken. Gisterenmorgen sprak trendwachter in de spits al over in een over welk merk met Holleerder in zee zou kunnen gaan. Volgens Richard Lamb zal een underground merk zich in 1 klap op de kaart kunnen zetten.

Dezelfde dag was er ook al een Willem-Holleeder T-shirt (Merchandise) te koop, het shirt is online te bestellen voor 30 euro per stuk. Volgens de webshop is het hele project met steun van Willem zelf die het zelf ook in ze kast heeft liggen. Op het T-shirt staat de jonge Willem op afgebeeld met eronder zijn naam en bijnaam "de Neus"

De Neus, of we nog wat van hem gaan horen is de vraag, in welke situatie dan ook het blijft zeker nieuwswaardig.

Bas de Zeeuw / ">

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in