Overslaan en naar de inhoud gaan

Online food marketing

Boodschappen, vlees en vis kopen we ook al online. Food e-commerce is hot sinds Ahold aankondigde dat internet een pijler is in de nieuwe…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Boodschappen, vlees en vis kopen we ook al online. Food e-commerce is hot sinds Ahold dat internet een pijler is in de nieuwe strategie. opende een online winkel en C1000 en Emté kondigden een webshop aan. Geïnspireerd door het succes van over de grens.

related partner content for mobile comes here

Het Engelse Tesco op 12 januari dat het een miljoen online kerstbestellingen verwerkte in zes weken tijd. In Zwitserland is een regelrecht succes. Het Franse Carrefour met Ocado en Pixmania. In Duitsland is de concurrentie losgebarsten met pure players en Lebensmittel.de, grootgrutter Edeka is live gegaan en zelfs de Otto Groep . Amazon heeft de foodmarkt ontdekt en laat aanbieders toe om het assortiment tegen een fee .

Het zijn niet alleen de supermarkten die de online foodmarkt definiëren. Ook de speciaalzaak heeft zijn intrede gedaan. En met succes. Zo is de Amerikaanse steakslager goed voor een jaaromzet van 450 miljoen dollar met internet als belangrijk verkoopkanaal. Versspecialist richt zich op de regio New York en heeft een omzet van zo’n 270 miljoen dollar. In Nederland schieten de online speciaalzaken als paddestoelen uit de grond. Één van de eersten was mijn (en compagnon) online slagerij , vanaf 2008. Inmiddels zijn er talloze aanbieders als , , Freshweb.nl, Schmidt Zeevis, OKvlees, Taartbezorgen.nl, CulinaireVersmarkt, Versvandekweker en vele anderen.

Analist Patrick Roquas van Rabobank een groei in online levensmiddelen van 1 % nu naar mogelijk 5% in 2016 en dicht daarbij Albert Heijn de beste kansen toe. Onze grootste kruidenier, een echte immers, denkt met de klant over te halen boodschappen online te doen.

Wat doen de succesvolle online food retailers anders? Direct Marketing bijvoorbeeld, is een succesfactor van Tesco, en ook van . In Nederland lijkt de aandacht vooral uit te gaan naar de van online food. Met welke marketingstrategie kan de klant worden geïnspireerd om zijn boodschappen- en versaankopen online te doen, anyone?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in