Overslaan en naar de inhoud gaan

Unilever keert terug naar printmedia

Unilever voert de investeringen in printmedia weer op. Halverwege vorig jaar was de geldkraan vrijwel dichtgedraaid.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Unilver ging in de tweede helft vorig jaar over tot het opvoeren van investeringen in tv-reclame wat ten koste ging van de printmedia. In Adformatie van 9 december beklaagden verschillende uitgevers zich over het terugdraaien van het printbudget door Unilever. De budget cut werd door menigeen als het dieptepunt van 2011 genoemd.
Inmiddels komt Unilever op de eertijds gezette stap terug, . Luc van Os, ceo van Hearst Magazines Nederland: “Niet alleen bij ons, maar ook in titels van andere uitgeverijen zoals Audax en WPG. Het geeft aan dat print weer een ondersteunende rol speelt in hun marketingmix.”

related partner content for mobile comes here

Media Director Harry Dekker bevestigt : “Het is niet zo dat we in 2011 geheel uit de bladen geweest zijn. Realiteit was wel dat we vanuit marktomstandigheden ons gedwongen hebben gevoeld om onze media-investeringen opnieuw te alloceren voor de tweede helft van dat jaar. Helaas was de consequentie dat er pijnlijke keuzes moesten worden gemaakt en we van een aantal uitgevers (tijdelijk) afscheid hebben genomen.”

Dekker bevestigt dat tijdschriften er bij Unilever in 2012 weer gekleurder op staan: “Unilever kent een lange historie in en met print. Dat tonen de investeringen van de afgelopen jaren ook aan. We kennen goed de kracht, maar ook de beperkingen van het medium. Alles is er bij ons op gericht om vanuit de kracht van tijdschriften een bijdrage te realiseren aan onze merkdoelstellingen. Over de beperkingen spreken we ook veelvuldig met uitgevers. En daarbij is de insteek om samen te ontdekken hoe vanuit innovatie er een extra bijdrage kan worden geleverd. De mate waarin en de snelheid waarmee dat kan worden gerealiseerd zal bepalen op welk aandeel van ons budget uitgevers ‘aanspraak’ kunnen maken. Vooralsnog stel ik vast dat we samen met tijdschriften een prima start van 2012 hebben gemaakt.”

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in