Overslaan en naar de inhoud gaan

Consument ziet grotere rol bedrijfsleven bij duurzaamheid

Consumenten zien graag dat het bedrijfsleven meer verantwoordelijkheid op het gebied van duurzaamheid. Dat blijkt uit het Nationaal…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit onderzoek werd december jl. gehouden namens het duurzaamheidsproject 1.000.000 druppels . Van de 992 respondenten vindt 96 procent dat bedrijven de plicht hebben om bij te dragen aan een beter milieu. Op maatschappelijk vlak vindt slechts 25 procent dat bedrijven genoeg aandacht besteden aan hun sociale verantwoordelijkheden.

related partner content for mobile comes here

Het belang dat de consument hecht aan duurzaamheid is volgens de onderzoekers niet te onderschatten. In het onderzoek gaf slechts 8 procent aan geen bedreiging te zien in het overmatig gebruik van natuurlijke grondstoffen.

Ook de rol die de consument zichzelf toebedeelt is onderzocht. Meer dan 90 procent van de respondenten geeft aan dat zij zelf een belangrijke rol spelen bij de keuze van duurzame producten, zowel bij sociale als bij milieuaspecten. Daarvoor hebben zij wel meer informatie nodig. 78 procent geeft aan meer informatie over energiebesparing te willen ontvangen. Bij de onderwerpen waterbesparing en fair trade producten liggen de percentages op 76 respectievelijk 64 procent.
Het duurzaamheidsproject 1.000.000 druppels heeft zich tot doel gesteld om voor eind 2012 een miljoen mensen bewuster te maken van hun eigen rol in de duurzaamheidsdiscussie.

Het Nationaal Duurzaamheidsonderzoek is uitgevoerd door een Masterstudent van de Universiteit Twente. De komende maanden wordt verder onderzoek gedaan naar de manieren van communiceren over duurzaamheid. Over een jaar wordt het onderzoek herhaald.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in