Overslaan en naar de inhoud gaan

Antirimpelreclame Vichy misleidend

Een advertentie waarin cosmeticabedrijf Vichy zijn antirimpelcrème een langdurig liftend effect toedicht, is misleidend.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat oordeelde de Reclame Code Commissie (RCC) na een klacht van programmamaakster Jetske van den Elsen. De commissie wil dat het cosmeticabedrijf niet meer op deze wijze reclame maakt. Vichy is in beroep gegaan.

related partner content for mobile comes here

Van den Elsen ging op zoek naar de werking van antirimpelcrèmes voor het nieuwe NCRV-programma Van den Elsen wacht op antwoord. De eerste aflevering is vanavond te zien op Nederland 2.

De programmamaakster wond zich op over een advertentie in tijdschrift Linda, waarin wordt beweerd dat de crème een 'langdurig liftend effect' heeft en de huid 'volledig transformeert na 4 dagen'. Volgens Vichy bewijzen octrooien en wetenschappelijke studies deze beweringen. Maar de fabrikant wil die documenten niet overleggen, omdat ze stelt dat Van den Elsen juist de procedure heeft aangespannen om aan die informatie te komen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in