Antirimpelreclame Vichy misleidend
Dat oordeelde de Reclame Code Commissie (RCC) na een klacht van programmamaakster Jetske van den Elsen. De commissie wil dat het cosmeticabedrijf niet meer op deze wijze reclame maakt. Vichy is in beroep gegaan.
Van den Elsen ging op zoek naar de werking van antirimpelcrèmes voor het nieuwe NCRV-programma Van den Elsen wacht op antwoord. De eerste aflevering is vanavond te zien op Nederland 2.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaDe programmamaakster wond zich op over een advertentie in tijdschrift Linda, waarin wordt beweerd dat de crème een 'langdurig liftend effect' heeft en de huid 'volledig transformeert na 4 dagen'. Volgens Vichy bewijzen octrooien en wetenschappelijke studies deze beweringen. Maar de fabrikant wil die documenten niet overleggen, omdat ze stelt dat Van den Elsen juist de procedure heeft aangespannen om aan die informatie te komen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid