Overslaan en naar de inhoud gaan

5 dingen die u van Action kunt leren

Wat de Beste Winkelketen ons kan leren.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Action is verkozen tot . Terecht! 

related partner content for mobile comes here

Onderstaand 5 Learnings, die we uit het succes van Action dienen te trekken:

  1. Locatie als Lokmiddel In december 2013 400 winkels; eind oktober 471...Een waanzinnige groei. Hoezo het einde van fysieke locaties? Dit doet Action natuurlijk niet voor niets, want ze weten dat als klanten er eenmaal zijn geweest, ze dan terugkomen. Waarom ze terugkomen? Zie punt twee.
  2. Klein is o zo Fijn In ons dagelijks leven gunnen we onszelf kleine pleziertjes. Vooral klein, want we blijven natuurlijk Nederlanders. Dus ook tijdens het shoppen. Na alle routine is het gewoon leuk om (jezelf) te verwennen. Zonder last te krijgen van een knagend schuldgevoel. En da&;s nu juist wat een Action-aankoop met je doet. Je hoeft je niet te verantwoorden, want het kost toch - bijna - niets. Heerlijk toch!
  3. Locatie als levend Billboard Zoals Byron Sharp al opmerkte, onderschat niet het belang van fysieke aanwezigheid.  Zien eten, doet eten. Daarnaast door de fysieke aanwezigheid te combineren met mentale aanwezigheid (zie hiervoor punt 4) creëer je een succesvolle symbiose.  
  4. Behandel je Fans als Funds Fanpage Ria heeft 176.000 volgers en de officiële Action-page slechts 12.000. Oftewel de Fanpage telt 14x zoveel leden (!). Daarnaast ‘post’ ze als een groot fan betaamt fanatiek. In tegenstelling tot andere winkelketens vindt de Action dit geen probleem, ze zien haar als een essentiële asset in hun succes. Ria wordt door Action juist gefaciliteerd, geënthousiasmeerd en gerespecteerd. Hierdoor wordt natuurlijk de kans vergroot, dat zij oproept tot stemmen. Wat inderdaad gebeurde. Goh, dat zou toch niet iets met de succesvolle uitslag te maken hebben...?

5. Ten slotte activeer zoveel mogelijk verschillende behoeftesegmenten, zonder dat je concept hierdoor diffuus wordt.
Dit verhoogt de kans op penetratieverhoging; de drijfveer van groei. 
Bij Action onder andere:

  • Dagelijks plezier – Er gewoon even uit. Lekker rondsnuffelen (en iets meenemen).
  • Anderen verwennen – een betaalbaar & leuk kadootje. Bijv. voor een zwemdiploma.
  • Efficiënt & Snel – dat fietslampje, die je nodig hebt nu het herfst is.
  • Prijsbelust – De flessen Sanex uit weet-ik-veel-waar-vandaan zijn nu eenmaal fors goedkoper.

Laat ik het vooralsnog bij deze 5 learnings houden en Action nogmaals van harte feliciteren. Ik vind in ieder geval de eerste plaats meer dan terecht!

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in