Overslaan en naar de inhoud gaan

NPO3 en RTL7 winnen terrein in week 43

De marktaandelen van de zendergroepen waren stabiel in week 43. Dankzij voetbal hadden NPO3 en RTL7 een hoger aandeel.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In de week van 20 tot en met 26 oktober hadden de RTL-zenders in 20-49 een gezamenlijk aandeel van 35,2 (+0,1). Ster kwam uit op 24,0 (+0,4) en SBS op 20,2 (+0,1). De BrandDeli zenders hadden samen een aandeel van 8,3 (-0,7).

RTL4 bleef marktleider, maar verloor aandeel: 20,7 (-1,2). De nummer 2 was weer NPO1 met 13,7 (-0,5) en op de derde plaats stond SBS6 met 8,7 (gelijk aan week 42). NPO3 ging door Champions League voetbal van 6,4 naar 7,5 procent en RTL7 van 4,7 naar 5,7. Ook Veronica groeide in aandeel, van 5,7 naar 6,2 procent.

Best bekeken
Bij de populaire programma’s in 20-49 weinig verschuivingen. De drie RTL4-programma’s The Voice of Holland, Nieuwe Buren en Goede Tijden, Slechte Tijden staan ook deze week in de top-3.



Uitgesteld kijken
Uitgesteld wordt Flikken Maastricht (NPO 1) opnieuw het beste bekeken: 389.000. Expeditie Robinson (RTL5) staat twee met 276.000, Nieuwe Buren drie met 246.000.


Adformatie biedt vanaf nu wekelijks de marktaandelen 20-49 jaar, waarop de media-inkoop gebaseerd is. Dat doet Adformatie op basis van de cijfers van de Stichting Kijkonderzoek en de rapportage van GroupM. De cijfers komen altijd een week later dan de standaard 6+-cijfers, omdat het kijkgedrag dan definitief is en ook het uitgesteld (via harddiskrecorder/opgenomen programma’s) kijken meegenomen kan worden.
 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in