Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwe prijs: Communicatieboek van het Jaar 2014

Welke tien titels staan op de longlist?
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Adfo Groep heeft een nieuwe vakprijs in het leven geroepen: het Communicatieboek van het Jaar. Een jury van vijf vakgenoten kiest uit de vele boek die over communicatie verschijnen, dat ene boek dat werkelijk iets toevoegt. Omdat het nieuwe inzichten geeft. Omdat het boek het communicatievak echt een stap verder brengt. En omdat het goed geschreven is. Een boek dat het verdient om onder de aandacht van vakgenoten te brengen.

related partner content for mobile comes here

De jury bestaat uit Piet Hein Coebergh, Gonda van Duivenvoorden, Jan-Jelle van Hasselt, Ron van der Jagt en Rocco Mooij (voorzitter). Zij lezen de tien boeken die op de door de onafhankelijke redactie van Communicatie samengestelde longlist staan – en kiezen hieruit de winnaar

De volgende criteria worden gehanteerd: Het boek is in de afgelopen twaalf maanden voor het eerst uitgebracht. Het boek moet een duidelijke link hebben met communicatie. Daarnaast moet het boek nieuwe inzichten geven, het vak verder brengen. Bovendien heeft de auteur zijn of haar wortels liggen in het Nederlandse communicatievakgebied.

De jury komt eind november bij elkaar. De winnaar wordt in december online bekendgemaakt en krijgt een interview in Communicatie, in het eerste nummer van 2015.

Longlist

De longlist luidt als volgt:

Het strategisch communicatieframe. Praktische methode voor strategieontwikkeling. Betteke van Ruler en Frank Körver. Adfo Groep.

Denk niet aan een roze olifant. De psychologie van onzichtbaar overtuigen met framing. Sarah Gagestein. Haystack.

Communicatief leiderschap. Succesvol communiceren in organisaties. Conny de Laat en Erik Reijnders. Van Gorcum.

Change the Script. Theo Hendriks. A.W. Bruna.

Bouwen aan organisatie-identiteit. Sturen op waardecreatie, reputatie en verandering met het corporate merk. Tibor van Bekkum. Adfo Groep.

Effectief opiniestukken schrijven. Aandacht voor uw zaak in 10 stappen. Arnold Vonk. Den Haag Opiniestukken.

Handboek Public Affairs. Frans van Drimmelen. Prometheus Bert Bakker

Stop met communiceren! Harrie van Rooij. Adfo Groep

Communiceren in tijden van crisis. Jeroen Wils. LannooCampus

Het fundament. Het vak communicatie in 5 vragen en antwoorden. Gerald Morssinkhof. De Communicatiepraktijk

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in