Overslaan en naar de inhoud gaan

Zo wil De Gladiool geld gaan verdienen

Het jongerenplatform wil de volgende stap maken met een deels betaalde app en een webshop.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

De Gladiool maakt scherpe, grappige content en heeft een grote fanbase van jongeren in de leeftijd 18-34 (de millennials dus). Pool Worldwide, het bureau van reclamelegende Paul Meijer, is de investeerder, maar bemoeit zich verder niet inhoudelijk met de artikelen van De Gladiool. Het platform moet wel proberen een verdienmodel te ontwikkelen, zeggen ‘CEO’ en hoofdredacteur Carmen Felix (30, foto links) en de onlangs tot adjunct-hoofdredacteur benoemde Ruben Wissing (22).

Felix: ‘Onze lezers vroegen op Facebook om meer content. We hebben twee jaar lang één stuk per dag gepubliceerd en dat vonden ze echt te weinig. Van daaruit gingen we verder denken en is ook de app ontstaan.’

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in