Overslaan en naar de inhoud gaan

Vier keer goud bij Effies

De Effie-jury was met vier keer goud beduidend guller dan vorig jaar. Toen werd er geen goud uitgedeeld. Peijnenburg, Interpolis, Hi en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Behalve vier gouden Effies deelde de jury, voor het eerst onder leiding van Pon-directievoorzitter Henk Rottinghuis, ook drie keer zilver en drie keer brons uit. Vorig jaar bleef de teller steken op twee zilveren en zeven bronzen Effies.

related partner content for mobile comes here

FHV BBDO was met meest bekroonde bureau, met goud voor Interpolis (met Proximity en Xsaga) en Hi (met Proximity en Backbone). Leukwerkt Worldwide won goud (Peijnenburg) en zilver (Postbank). Ubachs Wisbrun was verantwoordelijk voor het goud van Rabobank.

Behalve voor de hypotheekcampagne van Postbank was er ook zilver voor Andrélon Zomerblond (PPGH JWT) en de BeerTender (TBWANeboko Campaign). Brons ging naar Sportlife (S-W-H), de nieuwe Bijbelvertaling (Van Walbeek en Bennis Porter Novelli) en de 1op6-campagne van Technisch Bureau Bouwnijverheid (Gummo, Boss & Wijnhoven). Zes nominaties bleven onbekroond.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in