Verkade claimt succes met Valentijnsactie via e-mail
Verkade verstuurde begin februari een e-mailactie naar de nieuwsbriefabonnees van Verkade. In de nieuwsbrief werd verwezen naar een actiewebsite waar een doos met Fair Trade chocolade in de vorm van en hart besteld kon worden voor Valentijnsdag. De bestelling werd vervolgens afgeleverd op het opgegeven adres van de betreffende Valentijn.
Op de actiewebsite waar in de mailing naar werd verwezen werden drie speciale designverpakkingen met Fair trade chocolade aangeboden. De bezoeker kon ook kiezen om een digitale hint versturen naar een (geheime) liefde. Via deze optie werd de ontvanger herinnerd aan Valentijnsdag en kwam de Verkade Valentijnsverpakking als cadeausuggestie in beeld
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaZowel de oorspronkelijk promotie e-mail van Verkade als de reminder hadden volgens Verkade een uitzonderlijk hoge respons. In totaal had een kleine 40 pct van de Verkade nieuwsbriefabonnees de mailing geopend en gelezen. De helft van deze unieke lezers heeft vervolgens op één van de links in de e-mailing geklikt. Vervolgens zijn zo’n 14 pct van deze unieke lezers overgegaan tot aankoop van een doos Verkade Fair Trade chocolade.
De ROI (Return on Investment) op deze e-mail actie was meer dan 300 pct, aldus Verkade en E-mark Mail.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid