Overslaan en naar de inhoud gaan

Verkade claimt succes met Valentijnsactie via e-mail

Verkade behaalde conversie van 14 pct met een e-mailcampagne rond Valentijn via E-mark Mail.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Verkade verstuurde begin februari een e-mailactie naar de nieuwsbriefabonnees van Verkade. In de nieuwsbrief werd verwezen naar een actiewebsite waar een doos met Fair Trade chocolade in de vorm van en hart besteld kon worden voor Valentijnsdag. De bestelling werd vervolgens afgeleverd op het opgegeven adres van de betreffende Valentijn.

related partner content for mobile comes here

Op de actiewebsite waar in de mailing naar werd verwezen werden drie speciale designverpakkingen met Fair trade chocolade aangeboden. De bezoeker kon ook kiezen om een digitale hint versturen naar een (geheime) liefde. Via deze optie werd de ontvanger herinnerd aan Valentijnsdag en kwam de Verkade Valentijnsverpakking als cadeausuggestie in beeld

Zowel de oorspronkelijk promotie e-mail van Verkade als de reminder hadden volgens Verkade een uitzonderlijk hoge respons. In totaal had een kleine 40 pct van de Verkade nieuwsbriefabonnees de mailing geopend en gelezen. De helft van deze unieke lezers heeft vervolgens op één van de links in de e-mailing geklikt. Vervolgens zijn zo’n 14 pct van deze unieke lezers overgegaan tot aankoop van een doos Verkade Fair Trade chocolade.

De ROI (Return on Investment) op deze e-mail actie was meer dan 300 pct, aldus Verkade en E-mark Mail.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in