'Avro in de fout met Mary Poppins'
Dat schrijft Vrij Nederland. Kijkers konden stemmen op hun favoriete kandidaat voor de rol van Mary Poppins in een musical van Joop van den Ende. Daarvoor betaalden ze 60 eurocent per sms of telefoontje. Volgens de code mogen de omroepen voor zulke diensten niet meer vragen dan de directe kosten. Uit eerder onderzoek naar belspelletjes, in opdracht van het ministerie van Justitie, blijkt dat die kosten gemiddeld 31 cent bedragen.
Programmaleider Kees Tukker zegt in Vrij Nederland dat ‘eventuele inkomsten uit het sms’en en bellen gebruikt worden om het programma mede te kunnen financieren'. Volgens hem is het toegestaan om van de richtlijn af te wijken als de omroep daarvoor achteraf verantwoording aflegt. Maar hij wilde niet zeggen welke redenen er waren om de code in dit geval niet na te leven.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAl eerder kwam ‘Op zoek naar Mary Poppins’ in opspraak. De SP meende dat het programma reclame heeft gemaakt voor de musical van het productiebedrijf van Joop van den Ende en stelde daarover Kamervragen. Het Commissariaat voor de Media heeft de zaak in behandeling.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid