Overslaan en naar de inhoud gaan

'Avro in de fout met Mary Poppins'

De Avro heeft met het tv-programma ‘Op zoek naar Mary Poppins’ de gedragscode voor de publieke omroepen overtreden door kijkers te veel…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat schrijft Vrij Nederland. Kijkers konden stemmen op hun favoriete kandidaat voor de rol van Mary Poppins in een musical van Joop van den Ende. Daarvoor betaalden ze 60 eurocent per sms of telefoontje. Volgens de code mogen de omroepen voor zulke diensten niet meer vragen dan de directe kosten. Uit eerder onderzoek naar belspelletjes, in opdracht van het ministerie van Justitie, blijkt dat die kosten gemiddeld 31 cent bedragen.

related partner content for mobile comes here

Programmaleider Kees Tukker zegt in Vrij Nederland dat ‘eventuele inkomsten uit het sms’en en bellen gebruikt worden om het programma mede te kunnen financieren'. Volgens hem is het toegestaan om van de richtlijn af te wijken als de omroep daarvoor achteraf verantwoording aflegt. Maar hij wilde niet zeggen welke redenen er waren om de code in dit geval niet na te leven.

Al eerder kwam ‘Op zoek naar Mary Poppins’ in opspraak. De SP meende dat het programma reclame heeft gemaakt voor de musical van het productiebedrijf van Joop van den Ende en stelde daarover Kamervragen. Het Commissariaat voor de Media heeft de zaak in behandeling.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in