Van lovemarks tot hightouch
Wat de toekomst brengen zal, weet niemand. Maar er zijn wel tal van ontwikkelingen waarvan we mogen aannemen dat ze zich in de komende jaren doorzetten. Op basis van een rondvraag onder experts en lezing van het boek ‘Marketing-Trends’ heeft het Duitse blad Direkt Marketing een lijstje gemaakt van trends die de wind in de rug hebben. Naast bekende fenomenen als permission marketing, belevenismarketing, crm, etnomarketing, multichannelmarketing, e-mailmarketing en one-to-onemarketing komen in het lijstje ook enkele minder gangbare begrippen voor. Zo wordt er veel verwacht van ‘lovemarks’: merken die de consument vooral emotionele bevrediging bieden (bijvoorbeeld Chanel, Porsche en Barbie). ‘Hightech & hightouch’ is een ander opvallend begrip uit het rijtje. Technologische hoogstandjes zullen meer en meer voorzien worden van een geïndividualiseerde, emotioneel getinte dimensie. Op kille innovaties zit niemand te wachten, en dus zal de marketeer de klant ‘warm’ moeten maken.
Bron: Direkt Marketing
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid