Overslaan en naar de inhoud gaan

Van lovemarks tot hightouch

Waar gaat het heen in marketingland? Waarop moeten bedrijven letten bij het werven en behouden van klanten? De belangrijkste trends op een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Wat de toekomst brengen zal, weet niemand. Maar er zijn wel tal van ontwikkelingen waarvan we mogen aannemen dat ze zich in de komende jaren doorzetten. Op basis van een rondvraag onder experts en lezing van het boek ‘Marketing-Trends’ heeft het Duitse blad Direkt Marketing een lijstje gemaakt van trends die de wind in de rug hebben. Naast bekende fenomenen als permission marketing, belevenismarketing, crm, etnomarketing, multichannelmarketing, e-mailmarketing en one-to-onemarketing komen in het lijstje ook enkele minder gangbare begrippen voor. Zo wordt er veel verwacht van ‘lovemarks’: merken die de consument vooral emotionele bevrediging bieden (bijvoorbeeld Chanel, Porsche en Barbie). ‘Hightech & hightouch’ is een ander opvallend begrip uit het rijtje. Technologische hoogstandjes zullen meer en meer voorzien worden van een geïndividualiseerde, emotioneel getinte dimensie. Op kille innovaties zit niemand te wachten, en dus zal de marketeer de klant ‘warm’ moeten maken.

related partner content for mobile comes here

Bron: Direkt Marketing

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in