(Update) Dag van de Duurzaamheid: inhakers!
Vandaag is het de Dag van de Duurzaamheid. Reden voor organisaties en merken om in te haken met duurzaam nieuws of een campagne. Op Molblog verzamelen we vandaag zoveel mogelijk inhakers.
Het Amsterdamse ‘creative branding agency’ Babbels heet vanaf vandaag Branding a Better World. Een naam die precies zegt waar het bureau in gelooft, aldus de bedenkers: “Wij gaan duurzaam sexy maken!”
Alle campagnes die het bureau maakt, moeten bijdragen aan een betere wereld. Vandaar het bureaumotto: Branding a Better World, one campaign at a time.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaHet bureau gelooft dat als je de kracht van creatieve communicatie los laat op duurzame merken, de wereld écht gaat veranderen.
Bureau MVO lanceert vandaag zijn nieuwe website. www.bureaumvo.nl is helemaal responsive en laat onder andere een aantal videoprojecten mbt crowdfunding zien.
Low Car Diet
De NS organiseren vandaag, samen met Urgenda en Arriva, Veolia, GvB, Qbuzz, Greenwheels, Snapp Car, Regus en OV-fiets voor het tweede jaar het ‘Low Car Diet’. Een actie waarbij meer dan 100 topbestuurders en directeuren het goede voorbeeld moeten geven door tien dagen lang hun auto te laten staan en te kiezen voor andere manieren van vervoer.
Een team van Dopper, een initiatief ter promotie van kraanwater en het terugdringen van de berg plastic afval, leest vandaag voor op basisschool De Kring in Haarlem - in het kader van een landelijke voorleesactie op basisscholen en kinderboerderijen.
Dopper maakt herbruikbare design waterflessen van duurzame kunststof.
Een van de Doppers, Merijn Everaarts, komt overigens nieuw binnen in de top100 ‘Meest invloedrijke Nederlanders op het gebied van duurzaamheid; Dat werd gisteren bekend gemaakt op het jaarlijkse Trouw Duurzame 100 gala. In drie jaar tijd verkocht hij wereldwijd ruim 600.000 Doppers en opende ambassades in San Francisco en Hong Kong. Everaarts staat op nummer 100.
(update)
Stichting Duurzaam December 2013 start vandaag met de lobby voor een duurzame decembermaand. En organiseert vanavond een Duurzaam Kerstdiner. Zodat je alvast concrete ideeën op kunt doen voor de decembermaand. Het diner vindt plaats bij Wijkrestaurant In de Voortuin, Celsiusplein 28 in Eindhoven.
E.on zet vandaag Eindhoven in het zonnetje: een aantal inwoners die gebruik maken van zonnepanelen, werden verrast met een presentje en een pluim, in de vorm van een ludiek bord in de voortuin. Eindhovenaren zonder zonnepanelen ontvangen 100 euro extra korting als ze panelen aanschaffen. Roel Meijerink, manager Mass Marketing & Retail bij E.on Benelux:: 'De Dag van de Duurzaamheid is een uiterst geschikt moment om mensen die duurzaam met hun energie omgaan eens extra te belonen. Daarnaast kunnen we op deze manier, voor consumenten die nog geen zonnepanelen gebruiken, de drempel verlagen deze aan te schaffen.'
Ook Eneco haakt in op de Dag van de Duurzaamheid, met een dagbladadvertentie: Er is genoeg wind voor ons allemaal...
Van de NS komt ook nog deze uiting:
(update)
Nog een grote advertentie, die van Essent. Het bedrijf claimt dat het de grootste opwekker van groene stroom is in Nederland. Maar zegt ook dat de weg naar volledig duurzame energie een lange is. En dat het moet allemaal wel betaalbaar moet blijven. (bron: Reclamewereld)
70 wethouders en burgemeester streden 4 weken lang wie het meeste kon besparen op elektriciteit en gas. Gisteren werd de winnaar bekend gemaakt. De duurzaamste wethouder van Nederland is uiteraard een Zeeuw. Ed de Graaf uit Middelburg won de wedstrijd met een besparing van 82,2% gas en 81,1 % elektriciteit.
Ook McDonalds wees het Nederlandse publiek gisteren nog maar eens hun groene(re) imago. In Metro meldt de fastfoodketen: 'Wist je dat wij elk Big Mac-doosje recyclen tot ruim een dag stroom voor je smartphone? Duurzaam ondernemen. Ook dat doet McDonald’s.'
Vervolgens een verwijzing naar meer initiatieven op mcdonalds.nl/meerweten.
Wie kent ze nog, de stickers die Gemeente Waterleidingen Amsterdam ooit liet ontwerpen, in 1975. Met de prachtige slogans 'Wees wijs met water!', 'Lekkende kranen kosten water als geld', 'Werk gedaan, dicht die kraan', en de laatste: 'Wassen mag, wassen moet, wassen doe(t) je goed!". Waterbedrijf Groningen maakte er gisteren handig gebruik van:
Ben jij een inhaker tegen gekomen die hier nog niet bij staat? Laat het me weten!
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid