Unilever & WNF willen consumentengedrag groener maken


Unilever Nederland en het Wereld Natuur Fonds (WNF) gaan samenwerken om consumenten te stimuleren tot milieuvriendelijker gedrag bij wassen en douchen, dat meldt Unilever.
Het gaat vooral om milieuvriendelijker gedrag bij wassen en douchen. Het doel daarvan is het energieverbruik en daarmee de uitstoot van broeikasgassen, als gevolg van het opwarmen van water, sterk te verlagen. Unilever en WNF gaan een partnership aan voor een periode van drie jaar. De inhoud van de voorgenomen campagne wordt nog concreet uitgewerkt.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSBij het halveren van de milieu-impact, een van de doelstellingen van het Unilever Sustainable Living Plan, staat Unilever naar eigen zeggen voor een aantal uitdagingen: het maken van producten die consumenten helpen bij het reduceren van hun milieu-impact en het overtuigen van consumenten om deze duurzamere producten te kopen. Maar de grootste milieuwinst zit volgens het concern in het aanpassen van de dagelijkse gewoonten van consumenten ten aanzien van bijvoorbeeld douchen en wassen.
In de Verenigde Staten is Unilever is samen met retailer Walmart vorig jaar gestart met een soortgelijke campagne ‘Turn off the Tap’.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid