Coca-Cola omarmt muziekplatform Spotify


Volgens de overeenkomst zal Spotify de belangrijkste onderliggende technologie zijn voor de wereldwijde uitrol van Coca-Cola Music, waarmee het frisrankmerk de consument toegang wil geven tot muziek. Tevens wordt Spotify geïntegreerd in de Facebook fanpagina van Coca Cola met meer dan 40 miljoen Coke fans. Die kunnen zo muziek ontdekken, wereldwijd contact zoeken met andere muziek liefhebbers en ervaringen delen met vrienden.
In het kader van het partnerschap, zal Coca-Cola ook gebruik maken van de Spotify Api en het platform om muziekliefhebbers te bereiken via de verschillende toepassingen. Hiervan werd de eerste gebouwd door onafhankelijke ontwikkelaars tijdens een tweedaagse Spotify / Coca-Cola "hacker den", gehouden in New York op 14 en 15 april. De nieuwe applicatie wordt voor de Olympische Spelen van 2012 in Londen onthuld.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSCoca-Cola zal ook samenwerken met Spotify als het zijn muziekdienst lanceert in nieuwe markten in 2012 en in 2013. "Coca-Cola is het meest erkende en gerespecteerde merk ter wereld en we zijn er trots op om hun muziekpartner te zijn", zegt Daniel Ek, oprichter en Ceo van Spotify. "Spotify en Coca-Cola geloven beiden dat muziek, technologie en creativiteit mensen over de hele wereld kan verbinden."
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid