Tv op zwart door Tons Mosterd


Ton Schröer van Tons Mosterd en Heerlijkheden uit Zierikzee was de hoogste bieder tijdens de veiling van Serious Request 2012 en won hiermee een door Ster en reclamebureau INDIE mogelijk gemaakte televisiecommercial.
Die commercial werd prime time uitgezonden op 12 maart 2013 (naar schatting tussen 1,8 en 2,1 miljoen kijkers) en bestond nagenoeg uit 30 seconden zwart beeld. Zie de commercial hieronder voor de verrassing in de laatste seconden.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe rationale achter 30 seconden zwart, is het benadrukken van het duurzame karakter van Tons Mosterd. De fabriek van Schröer draait op zonne-energie en zelf verplaatst hij zich bij voorkeur in zijn elektrische auto om zijn biologische mosterd aan te prijzen.
Lode Schaeffer van Indie zegt dat Schröer er in de eerste verkennende gesprekken achter kwam wat er bij een gemiddelde reclameproductie komt kijken. Schaeffer: 'Alleen al van de lijst met mensen en energieverslindende lampen, camera’s, en kranen die we normaal gebruiken kreeg hij het Spaans benauwd. Door al deze zaken te schrappen zorgt de commercial niet alleen bij het uitzenden, maar ook bij het maken al voor een enorme energiebesparing.’
Wel maakte Indie een case film van de campagne (zie hieronder). 'Maar', zegt Schaeffer, 'die film is met minimale middelen gemaakt en we hebben gebruik kunnen maken van de zonne-stroom van Ton.'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid