Overslaan en naar de inhoud gaan

Tv op zwart door Tons Mosterd

Producent van biologische mosterd en mayonaise, Tons Mosterd, werd via Serious Request winnaar van een 30 seconden commercial. 'Zoveel tv's…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ton Schröer van Tons Mosterd en Heerlijkheden uit Zierikzee was de hoogste bieder tijdens de veiling van Serious Request 2012 en won hiermee een door Ster en reclamebureau INDIE mogelijk gemaakte televisiecommercial.

related partner content for mobile comes here

Die commercial werd prime time uitgezonden op 12 maart 2013 (naar schatting tussen 1,8 en 2,1 miljoen kijkers) en bestond nagenoeg uit 30 seconden zwart beeld. Zie de commercial hieronder voor de verrassing in de laatste seconden.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

De rationale achter 30 seconden zwart, is het benadrukken van het duurzame karakter van Tons Mosterd. De fabriek van Schröer draait op zonne-energie en zelf verplaatst hij zich bij voorkeur in zijn elektrische auto om zijn biologische mosterd aan te prijzen.

Lode Schaeffer van Indie zegt dat Schröer er in de eerste verkennende gesprekken achter kwam wat er bij een gemiddelde reclameproductie komt kijken. Schaeffer: 'Alleen al van de lijst met mensen en energieverslindende lampen, camera’s, en kranen die we normaal gebruiken kreeg hij het Spaans benauwd. Door al deze zaken te schrappen zorgt de commercial niet alleen bij het uitzenden, maar ook bij het maken al voor een enorme energiebesparing.’

Wel maakte Indie een case film van de campagne (zie hieronder). 'Maar', zegt Schaeffer, 'die film is met minimale middelen gemaakt en we hebben gebruik kunnen maken van de zonne-stroom van Ton.'

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in