(Top of Flop) Campagne Nationale Nederlanden


MarketResponse vroeg het voor Tijdschrift voor Marketing aan 172 autobezitters. De resultaten:
Bijna driekwart van de autobezitters heeft wel eens van deze campagne gehoord, maar voor de meerderheid blijft het daarbij. Ze weten verder niet wat het inhoudt, of hoe de belofte werkt. Na wat uitleg blijkt de verzekering ongeveer de helft wel aan te spreken, vooral jongeren zijn positief.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe belangrijkste hobbel voor afsluiten is argwaan. Respondenten vragen zich af wie bepaalt wanneer iemand tevreden is. Driekwart van de respondenten verwacht dan ook dat er kleine regeltjes zullen zijn die roet in het eten gooien.
Een kwart van de ondervraagden heeft geen vertrouwen in verzekeringsmaatschappijen. Dit is goed terug te zien in de reacties op de campagne, waarin men verwacht dat je een hogere premie zult moeten betalen, dat het veel gedoe zal zijn om je onvrede te bewijzen of dat je moet betalen voor service.
Ondanks dat heeft maar één op de zes respondenten geen vertrouwen goed te worden geholpen door Nationale Nederlanden. Vier van de tien vindt zelfs dat alle verzekeraars dit zouden moeten bieden. Vier maanden premie terugkrijgen, klinkt veel mensen aantrekkelijk in de oren.
Voor ongeveer een kwart van de autobezitters komt deze autoverzekering wel in aanmerking of af te sluiten. Kanttekening hierbij is dat de verzekering vooral wordt meegenomen in de vergelijking bij een nieuwe verzekering, maar dat het nog wel afhankelijk is van de premie en de voorwaarden of men deze daadwerkelijk afsluit.
Overall ziet Marketresponse dat dit een goede poging is van een verzekeraar om een draai te geven aan de anders zo voorspelbare markt. Consumenten kunnen dit ook zeker waarderen. Maar er blijft een ‘gezonde’ argwaan over dergelijke acties.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid