Overslaan en naar de inhoud gaan

(Top of Flop) Campagne Nationale Nederlanden

Nationale Nederlanden probeert iets te doen aan zijn imago - en het imago van verzekeraars- met de campagne ‘100% tevreden over de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

MarketResponse vroeg het voor Tijdschrift voor Marketing aan 172 autobezitters. De resultaten:

related partner content for mobile comes here

Bijna driekwart van de autobezitters heeft wel eens van deze campagne gehoord, maar voor de meerderheid blijft het daarbij. Ze weten verder niet wat het inhoudt, of hoe de belofte werkt. Na wat uitleg blijkt de verzekering ongeveer de helft wel aan te spreken, vooral jongeren zijn positief.

De belangrijkste hobbel voor afsluiten is argwaan. Respondenten vragen zich af wie bepaalt wanneer iemand tevreden is. Driekwart van de respondenten verwacht dan ook dat er kleine regeltjes zullen zijn die roet in het eten gooien.

Een kwart van de ondervraagden heeft geen vertrouwen in verzekeringsmaatschappijen. Dit is goed terug te zien in de reacties op de campagne, waarin men verwacht dat je een hogere premie zult moeten betalen, dat het veel gedoe zal zijn om je onvrede te bewijzen of dat je moet betalen voor service.
Ondanks dat heeft maar één op de zes respondenten geen vertrouwen goed te worden geholpen door Nationale Nederlanden. Vier van de tien vindt zelfs dat alle verzekeraars dit zouden moeten bieden. Vier maanden premie terugkrijgen, klinkt veel mensen aantrekkelijk in de oren.

Voor ongeveer een kwart van de autobezitters komt deze autoverzekering wel in aanmerking of af te sluiten. Kanttekening hierbij is dat de verzekering vooral wordt meegenomen in de vergelijking bij een nieuwe verzekering, maar dat het nog wel afhankelijk is van de premie en de voorwaarden of men deze daadwerkelijk afsluit.

Overall ziet Marketresponse dat dit een goede poging is van een verzekeraar om een draai te geven aan de anders zo voorspelbare markt. Consumenten kunnen dit ook zeker waarderen. Maar er blijft een ‘gezonde’ argwaan over dergelijke acties.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in