Overslaan en naar de inhoud gaan

Transparant Prijs stopt wegens succes: ‘Jaarverslagen goede doelen significant verbeterd’

Na 14 jaar de stekker eruit
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

PwC stopt met het uitreiken van de jaarlijkse Transparant Prijs voor de beste jaarverslagen uit de goededoelsensector. 

related partner content for mobile comes here

 

Het doel is bereikt, aldus de organisatoren: ‘Nadat in 2004 de KWF Kankerbestrijding werd uitgeroepen tot winnaar van de eerste editie, kunnen we nu, bijna veertien jaar later, met trots constateren dat de verslaggeving van goede doelen organisaties significant is verbeterd. Dat betekent dat het Nederlandse publiek steeds beter wordt geïnformeerd over maatschappelijke resultaten.’

 

Impact

 

PWC trekt de stekker er dus uit wegens succes, hoewel er ook inhoudelijk redenen zijn. De consultancy-firma gaat zich sterker richten op impact, de nieuwe VN-doelen voor duurzame ontwikkeling (SDG) en nieuwe bedrijfsmodellen waarin maatschappelijke impact centraal staat.

 

PwC is momenteel in gesprek met een brede vertegenwoordiging uit de goede doelensector (CBF, Goede Doelen Nederland, Nationale Postcode Loterij, Impact Centre Erasmus en diverse goede doelen organisaties) om te kijken of er urgentie, draagvlak en enthousiasme is om een initiatief op het thema ‘impact’ handen en voeten te geven vanuit de sector.

 

De eerste bespreking leverde volgens PwC direct enthousiasme en concrete ideeën op.

 

Foto: de laatste uitreking van de Transparant Prijs. Jury-voorzitter Herman Wijffels overhandigt de cheque aan Red een Kind.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in