Niet iedereen houdt van Zeeland. Mooi.


In de nieuwe campagne van VVV Zeeland presenteert de provincie zich precies zoals Zeeland is: eerlijk, puur en nuchter. Geen opgepoetste beelden, geen aangedikte verhalen. Geen typische vakantiebrochure. Niet iedereen houdt van Zeeland. Mooi. Want Zeeland is een land in zee. Daar moet je van houden. Of zelfs een beetje aan wennen.
Reclamebureau Superrebel heeft samen met VVV Zeeland en de provincie Zeeland een campagne ontwikkeld die moet schuren 'zoals zand schuurt in je onderbroek'. Ook daar houdt niet iedereen van. Hetzelfde geldt voor wind. Of oesters.
En natuurlijk houdt iedereen van Zeeland. Maar dat is geen nieuws, geen boodschap die - om in Zeeuwse termen te blijven - zoden aan de dijk zet. Maar hier kan iedereen wel aan wennen, is de overall conclusie van de campagne: #ikkanhierwelaanwennen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijTeamleider Online
AVROTROSCommunications Director
World Press PhotoDe campagne is begonnen met vier commercials (geproduceerd door Studio Bilder) rondom de belangrijke Zeeuwse thema’s watersport, culinair, fietsen en kust. Daarnaast is er een groot aantal online banners ontwikkeld.
Credits
Opdrachtgever: Provincie Zeeland & VVV Zeeland
Reclamebureau: SUPERREBEL
Productie: Studio Bilder
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid“Niet iedereen houd van Zeeland.Mooi” vliegende banner ervaar ik als anti-reclame. NEGATIEF . En dom .
Wie niet van Zeeland houd komt hier niet naar toe. Dus voor wie luidt deze boodschap boven mijn hoofd ?
Bizarre uitspraak. Negatieve boodschap. Jammer. Wat levert het op?
Betalen we daar nu toeristen bel voor?
Net vloog er een vliegtuigje met deze leus voorbij. Het roept vraagtekens op, dat wel, maar verder vind ik het erg negatief. Het komt over alsof er al teveel toeristen zijn en er geen nieuwe bij hoeven te komen.
Wat een debiele slogan. Was op het strand vandaag; niemand begrijpt dit... beetje doorgeschoten marketeers aan het werk geweest?
Betalen ze hiervoor aan reclamebureaus? Dit snapt niemand. Zeeland wordt negatief neergezet. Enorm mislukte actie!!
Dit is een typisch voorbeeld van een doorgeslagen brainstorm middagje bij het reclamebureau. Als je zo'n uitleg nodig hebt bij je vliegtuigbanner heb je de plank behoort misgeslagen. Hele slechte en negatieve slogan. Suoerrebels hoor.