Overslaan en naar de inhoud gaan

Top 2000 nog steeds bereiksknaller

Radio 2 voert gewoontegetrouw de luistercijferlijst aan in de meetperiode november december.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het marktaandeel van Radio 2 (doelgroep 10+, week 6-24 uur), was 12,6 procent in de meest recente meetperiode, gerapporteerd door NLO/Intomart GfK. was dat zelfs nog hoger: 13,1 procent.

related partner content for mobile comes here

De Top 2000 wordt tussen Kerst en Oud en Nieuw non-stop uitgezonden en trekt in die dagen zoveel luisteraars dat het de luisterlijst aanvoert over de gehele meetperiode. (Vorig jaar stond Radio 2 ook op de eerste plaats in de meetperiode december-januari.)

Serious Request
Ook Serious Request op Radio 3FM scoorde als vanouds. Het marktaandeel van de zender (11,2 pct) was zelfs nog beter dan vorig jaar (10,8 pct). Goed voor een tweede plek in de ranking.

Sky Radio Group
Net als in de vorige meetperiode deed Sky Radio Group met de zenders Sky Radio en Radio Veronica goede zaken. Veronica groeide met 0,4 procent naar een marktaandeel van 5,7 procent ten opzichte van dezelfde meetperiode vorig jaar.

Sky Radio was de sterkste groeier van het hele veld. Dat ging van 9,1 naar 10,5 procent marktaandeel (+1,4 pct).

Classic FM bleef gelijk met een marktaandeel van 1,8 procent.

Andere zenders die het goed deden, waren Radio 1 (+0,5 pct), Q-music (+0,5 pct) en E Power Radio (+0,6 pct).

Klappen 538
Net als in de vorige meetperiode moet 538 – lange tijd aanvoerder van de luisterlijst – fors incasseren. Met een verlies van 1,5 procent, komt de zender uit op een marktaandeel van 9,4 procent.

Het moet Radio 2, Radio 3FM, Sky Radio en ORN Radio boven zich dulden en neemt een vijfde plaats in. Vorig jaar stond 538 in de Kerstperiode op de derde plaats.

Slam!FM heuvelafwaarts
Een andere stevige daler was Slam!FM dat al sinds de zomer heuvelafwaarts lijkt te gaan. Het meest recente marktaandeel is 1,8 procent, dat was vorig jaar nog 2,3 procent.

De jongerenzender wist tot en met juni vorig jaar een marktaandeel van 2,3 á 2,4 procent vast te houden, maar begon daarna te dalen.

Klik op onderstaande tabel om te vergroten.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in