Tijdschrift en tv dikke maatjes


Adverteerders is niet menselijks vreemd. Ze zijn vaak gemakzuchtig en ijdel. Tekenend daarvoor is de voorliefde voor tv, dat bij veel campagnes het leeuwendeel van het budget opslokt. Volgens onderzoek in opdracht van de Engelse Periodical Publishers Association is dat niet altijd terecht. Voor het onderzoek werden campagnes voor 20 fmcg-merken onder de loep genomen. De conclusie die daaruit naar voren kwam, is dat het beter zou zijn om tv te mixen met andere media, en dan met name met tijdschriftreclame. Verrassend is die uitkomst natuurlijk niet, gezien de opdrachtgever. Toch is er wel sprake van een overtuigend klinkende onderbouwing. Bij tv-reclame zou sprake zijn van de bekende wet van de afnemende meeropbrengsten. Vanaf een bepaald punt daalt het rendement van het geld dat in tv-reclame wordt gestoken. Dus is het beter om dat laatste stuk van het budget te verhuizen naar een ander medium. Dat de onderzoekers daarbij tijdschriften naar voren schuiven, zal niemand verbazen.
Bron: Admap. Deze samenvatting komt uit Marketing International, onze maandelijkse verzameling van het belangrijkste buitenlandse marketingnieuws. Meer weten?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid