Overslaan en naar de inhoud gaan

Tijdschrift en tv dikke maatjes

Tijdschrift en TV kunnen het goed met elkaar vinden. De combinatie van beide media scoort beduidend beter dan tv alleen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Adverteerders is niet menselijks vreemd. Ze zijn vaak gemakzuchtig en ijdel. Tekenend daarvoor is de voorliefde voor tv, dat bij veel campagnes het leeuwendeel van het budget opslokt. Volgens onderzoek in opdracht van de Engelse Periodical Publishers Association is dat niet altijd terecht. Voor het onderzoek werden campagnes voor 20 fmcg-merken onder de loep genomen. De conclusie die daaruit naar voren kwam, is dat het beter zou zijn om tv te mixen met andere media, en dan met name met tijdschriftreclame. Verrassend is die uitkomst natuurlijk niet, gezien de opdrachtgever. Toch is er wel sprake van een overtuigend klinkende onderbouwing. Bij tv-reclame zou sprake zijn van de bekende wet van de afnemende meeropbrengsten. Vanaf een bepaald punt daalt het rendement van het geld dat in tv-reclame wordt gestoken. Dus is het beter om dat laatste stuk van het budget te verhuizen naar een ander medium. Dat de onderzoekers daarbij tijdschriften naar voren schuiven, zal niemand verbazen.

related partner content for mobile comes here

Bron: Admap. Deze samenvatting komt uit Marketing International, onze maandelijkse verzameling van het belangrijkste buitenlandse marketingnieuws.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in