SpinAwards 2013: mobiel ingezonden werk #5


MobileMarketing.nl zal komende tijd enkele mobiele cases in de spotlights zetten.
Anne Frank Huis: Anne's Amsterdam
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
Credits
Concept: LBi en Repudo
Art Direction / Design: LBiCopy / Redactie: Anne Frank Stichting
Interaction Design: LBi & Repudo
Technische realisatie: Repudo
Account: LBi & Repudo
Verantwoordelijkheid bij klant: Ita Amahorseija
Case omschrijving
Met de app Annes Amsterdam kan het publiek op locatie ontdekken wat er tijdens de Tweede Wereldoorlog gebeurde met Anne Frank en andere Amsterdammers. Zo kun je op dertig verschillende plekken foto’s, video’s en persoonlijke verhalen over gebeurtenissen in de stad verzamelen. Je kunt de items pas oppakken, bekijken
en bewaren als je zelf fysiek op de locatie aanwezig bent. Vervolgens kun ze in chronologische volgorde bekijken in een digitaal verzamelalbum. De verhalen krijgen nóg meer verdieping op de bijbehorende website www.annefrank.org/amsterdam, een visuele tijdlijn die het beeld van de stad voor, tijdens en na de bezetting in een breder historisch perspectief plaatst. Om de app voor een breed publiek toegankelijk te maken is hij in drie talen (Nederlands, Engels, Duits) uitgebracht voor iOS, Android en WP7.
Greetz: Greetz Kaarten en cadeaus app Credits
Concept: Greetz
Art Direction / Design: Greetz
Copy / Redactie: Greetz
Interaction Design: Astrid van Marion
Technische realisatie: Sergey Novitsky
Account: Dim Veldhuisen
Verantwoordelijkheid bij klant: Roos Lesmeister
Case omschrijving:
Samen met Greetz ontwikkelde Sharewire de iPad app. Na het succes van de Greetz iPhone app die in 2011 werd gelanceerd (Thuiswinkel award beste mobiele webwinkel 2012), lanceerde Greetz de iPad app in April 2012. Greetz.nl is de Nederlandse marktleider in online echte wenskaarten. Via Greetz.nl konden consumenten al snel en in vier eenvoudige stappen een wenskaart maken. Helemaal nieuw op de iPad versie van de Greetz app is het toevoegen van een cadeau aan je kaart. Tevens verscheen er een update van de app met iDeal als nieuwe betaalmethode.
Pepsico: Lay's Maak de Smakt- The Battle
Credits
Concept: Red Urban, FHV BBDO, OMD
Art Direction / Design: Taco Faber, Kees van Dorp, Robin Pas (CD), Jelle Kolleman (CD), Alex Constantinou, Ben Verveld; FHV BBDO: Emilio de Haan, Maarten Vrouwes
Copy / Redactie: Floris Kreulen; FHV BBDO: Rogier de Bruin, Friso Ludenhoff
Interaction Design: Kees van Dorp, Ernst Dommisse
Technische realisatie: Red Urban
Account: Red Urban: Vincent Troupin, Sven Vening, Marc Elbers; FHV BBDO: Elwira Stuur, Niels Heimens; OMD: Angelique Achthoven, Casper van der Waal, Claire du Pon
Verantwoordelijkheid bij klant: Bob Postma, Marieke van Balen, Michael Blankert, Manon Daggers, Thomas Spronk, Sanne Suntjens, Barbara van Verseveld, Michael Willems
Overigen: Red Urban: Eric Woning; FHV BBDO: Laura van den Boom, Peter Burger; OMD: Antoinette Herfkens, Ilja Loeffen, Marlies de Ruijter
Case omschrijving:
Na het succes van “Patatje Joppie” in 2010 besloot Lay’s heel Nederland opnieuw te betrekken bij de ontwikkeling van de nieuwe Lay’s Limited Edition chips. Lay’s Maak de Smaak ‘The Battle’ werd een volledig geïntegreerde campagne waarin iedereen kon bepalen wat de nieuwe chips smaak werd. Naast de bewezen formule van het zelf verzinnen en inzenden van een smaak, werd een uniek knock-out systeem met battles toegevoegd. Hierbij konden de deelnemers ook actief deelnemen aan de jurering van alle inzendingen, wat voor nog meer betrokkenheid en tevens inspiratie zorgde. Via smaak updates werd je bovendien op de hoogte gehouden over hoe jouw smaak het deed ten opzichte van de andere inzendingen, hetgeen veelvuldig gedeeld werd via social media. Heel Nederland bepaalde op deze manier welke drie smaken echt in productie werden genomen. In de finaleronde kon iedereen deze drie smaken proeven en kiezen welke de nieuwe Lay’s Limited Edition werd.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid