Overslaan en naar de inhoud gaan

SpinAwards 2013: mobiel ingezonden werk #5

Voor de komende SpinAwards is er weer veel mobiele cases en concepten ingestuurd. Niet alleen in de categorie Mobiel, maar ook in veel…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

MobileMarketing.nl zal komende tijd enkele mobiele cases in de spotlights zetten.

related partner content for mobile comes here

Anne Frank Huis: Anne's Amsterdam

Credits
Concept: LBi en Repudo
Art Direction / Design: LBiCopy / Redactie: Anne Frank Stichting
Interaction Design: LBi & Repudo
Technische realisatie: Repudo

Account: LBi & Repudo
Verantwoordelijkheid bij klant: Ita Amahorseija

Case omschrijving

Met de app Annes Amsterdam kan het publiek op locatie ontdekken wat er tijdens de Tweede Wereldoorlog gebeurde met Anne Frank en andere Amsterdammers. Zo kun je op dertig verschillende plekken foto’s, video’s en persoonlijke verhalen over gebeurtenissen in de stad verzamelen. Je kunt de items pas oppakken, bekijken

en bewaren als je zelf fysiek op de locatie aanwezig bent. Vervolgens kun ze in chronologische volgorde bekijken in een digitaal verzamelalbum. De verhalen krijgen nóg meer verdieping op de bijbehorende website www.annefrank.org/amsterdam, een visuele tijdlijn die het beeld van de stad voor, tijdens en na de bezetting in een breder historisch perspectief plaatst. Om de app voor een breed publiek toegankelijk te maken is hij in drie talen (Nederlands, Engels, Duits) uitgebracht voor iOS, Android en WP7.

Greetz: Greetz Kaarten en cadeaus app Credits
Concept: Greetz
Art Direction / Design: Greetz
Copy / Redactie: Greetz
Interaction Design: Astrid van Marion
Technische realisatie: Sergey Novitsky
Account: Dim Veldhuisen
Verantwoordelijkheid bij klant: Roos Lesmeister

Case omschrijving:

Samen met Greetz ontwikkelde Sharewire de iPad app. Na het succes van de Greetz iPhone app die in 2011 werd gelanceerd (Thuiswinkel award beste mobiele webwinkel 2012), lanceerde Greetz de iPad app in April 2012. Greetz.nl is de Nederlandse marktleider in online echte wenskaarten. Via Greetz.nl konden consumenten al snel en in vier eenvoudige stappen een wenskaart maken. Helemaal nieuw op de iPad versie van de Greetz app is het toevoegen van een cadeau aan je kaart. Tevens verscheen er een update van de app met iDeal als nieuwe betaalmethode.

Pepsico: Lay's Maak de Smakt- The Battle

Credits

Concept: Red Urban, FHV BBDO, OMD

Art Direction / Design: Taco Faber, Kees van Dorp, Robin Pas (CD), Jelle Kolleman (CD), Alex Constantinou, Ben Verveld; FHV BBDO: Emilio de Haan, Maarten Vrouwes

Copy / Redactie: Floris Kreulen; FHV BBDO: Rogier de Bruin, Friso Ludenhoff

Interaction Design: Kees van Dorp, Ernst Dommisse

Technische realisatie: Red Urban

Account: Red Urban: Vincent Troupin, Sven Vening, Marc Elbers; FHV BBDO: Elwira Stuur, Niels Heimens; OMD: Angelique Achthoven, Casper van der Waal, Claire du Pon

Verantwoordelijkheid bij klant: Bob Postma, Marieke van Balen, Michael Blankert, Manon Daggers, Thomas Spronk, Sanne Suntjens, Barbara van Verseveld, Michael Willems

Overigen: Red Urban: Eric Woning; FHV BBDO: Laura van den Boom, Peter Burger; OMD: Antoinette Herfkens, Ilja Loeffen, Marlies de Ruijter 

Case omschrijving:

Na het succes van “Patatje Joppie” in 2010 besloot Lay’s heel Nederland opnieuw te betrekken bij de ontwikkeling van de nieuwe Lay’s Limited Edition chips. Lay’s Maak de Smaak ‘The Battle’ werd een volledig geïntegreerde campagne waarin iedereen kon bepalen wat de nieuwe chips smaak werd. Naast de bewezen formule van het zelf verzinnen en inzenden van een smaak, werd een uniek knock-out systeem met battles toegevoegd. Hierbij konden de deelnemers ook actief deelnemen aan de jurering van alle inzendingen, wat voor nog meer betrokkenheid en tevens inspiratie zorgde. Via smaak updates werd je bovendien op de hoogte gehouden over hoe jouw smaak het deed ten opzichte van de andere inzendingen, hetgeen veelvuldig gedeeld werd via social media. Heel Nederland bepaalde op deze manier welke drie smaken echt in productie werden genomen. In de finaleronde kon iedereen deze drie smaken proeven en kiezen welke de nieuwe Lay’s Limited Edition werd.


Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in