Retailers volgen online shoppende consument


Daarnaast concludeert PwC dat consumenten voorop lopen op het gebied van multichannel winkelen, en dat retailers hen volgen. De meeste winkeliers zien hun online en offline verkoopkanalen echter nog als op zichzelf staande operaties en hebben weinig zicht op de voorkeuren van consumenten, stellen de onderzoekers.
PwC adviseert ondernemers hun fysieke winkels in te zetten als verlengstuk van hun webwinkel. Fysieke winkels krijgen op die manier de vorm van een showroom waar klanten hun via internet bestelde producten kunnen afhalen. ‘Winkels hebben daardoor minder voorraad nodig, waardoor ze efficiënter en winstgevender worden’, aldus Dennis van Ameijden, voorzitter van de Retail & Consumer groep bij PwC, tegen RTL Z.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS(via Retailtrends)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid