Overslaan en naar de inhoud gaan

Recessie noopt Nederlander tot spaarzaamheid

De recessie waar Nederland in verkeert, heeft duidelijk zijn invloed op de houding en het gedrag van de Nederlandse consument. Dit blijkt…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Waar eind jaren ’90 de Nederlander zich steeds vrijer voelde om geld te besteden en niet de broekriem aan te halen, zien we in de afgelopen tijd dat men duidelijk op de uitgaven gaat letten. 54 procent van de bevolking van 16 jaar en ouder is van mening dat je jezelf iets moet ontzeggen omdat je aan een financieel zekere toekomst moet denken. In 2000 was dit nog 46 procent.

related partner content for mobile comes here

De neiging om vooral op prijs te letten bij de aankoop van artikelen is op het hoogste peil van de afgelopen 10 jaar. Meer dan de helft van de Nederlanders zegt inmiddels dat men voor alles op de prijs let. Deze ontwikkeling manifesteert zich vooral sinds 2001 en is nog steeds onverminderd aan de orde.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in