Overslaan en naar de inhoud gaan

WPP ziet groei in Verenigde Staten

WPP Group heeft als verwacht de winst in de eerste helft van dit jaar zien dalen. Wel vertoont de Amerikaanse reclamemarkt weer groei.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De winst voor belastingen, exclusief goodwill amortisatie, ging vijf procent omlaag in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar en kwam uit op 321 miljoen dollar. Het bureau-inkomen daalde met 2 procent naar bijna 2,9 miljard dollar. New business kwam uit op 2,1 miljard. Het goede nieuws kwam vooral uit de Verenigde Staten waar de markten groei vertonen. Het inkomen in de regio Noord-Amerika (de belangrijkste markt voor WPP) groeide met 2,2 procent. Ook in Europa (het continent ) werd groei aangetekend (+2,7), maar het inkomen in Groot-Brittannië daalde met 1,8 procent. De regio Azië Pacific, Latijns-Amerika, Afrika en het Midden-Oosten zag ook groei: plus 3,1 procent.

related partner content for mobile comes here

WPP houdt vast aan een goed 2004 voor de bestedingen. Dit door de presidentsverkiezingen, de Olympische Spelen en het EK voetbal. WPP-baas Sir Martin Sorrell zei in een toelichting dat het er op lijkt dat WPP weer langzaam ´uit het bad klimt`.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in