Overslaan en naar de inhoud gaan

Persgroep trekt prijsstrategie door naar regionale en lokale titels

De campagne rondom aandacht is verder doorontwikkeld.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Persgroep Nederland en Wegener Media betreden per 1 januari 2016 officieel de advertentiemarkt als één bedrijf. Wegener Media houdt als entiteit op te bestaan.

Deze week is een campagne begonnen voor adverteerders en mediabureaus. De markt wordt de komende tijd geïnformeerd over aanscherpingen per 1 januari in de prijsstrategie en het productportfolio, zegt Christel van den Hazel, directeur Advertising. 

related partner content for mobile comes here

Campagne
De campagne rondom aandacht is verder doorontwikkeld. De waarde van nieuwsmedia door de onverdeelde aandacht die ze krijgen, blijft centraal staan. De kracht van regionale en lokale nieuwsmerken – regionale nieuwsmedia en huis-aan-huiskranten – is als nieuwe dimensie toegevoegd. Nieuws uit de directe leefomgeving staat letterlijk en figuurlijk dichterbij de consument en raakt ons daarom in het hart. De campagne is deze week gestart en loopt tot medio december in eigen media en vakmedia, in print en online. De campagne is gecreëerd in samenwerking met TBWA\Neboko, 

Aanscherping prijsstrategie 
De huidige prijsstrategie van de Persgroep die per 1 januari 2015 van kracht is – afrekenen op basis van CPM (Cost per mille) voor alle mediumtypen – wordt doorgetrokken naar de nieuwe regionale en lokale titels. Voor huis-aan-huiskranten worden de huidige 139 prijsniveaus teruggebracht naar 4, berekend op basis van oplage, marktpositie en selectiviteit. De prijsstrategie, waarin waarde centraal staat, heeft drie uitgangspunten:
1.      Realistisch: bruto basisprijzen van de regionale kranten worden gehalveerd en van huis-aan-huiskranten gemiddeld met 80% verlaagd.  
2.    Eenvoudig: alle prijzen zijn op basis van Cost per mille (CPM): voor kranten één basisprijs per product maal bereik. Voor huis-aan-huiskranten worden prijzen berekend op basis van oplage.
3.    Duidelijk: alle prijzen worden op soortgelijke manier berekend om multimediaal en multi-merk adverteren te faciliteren.

Aanscherping productportfolio
De Persgroep breidde het digitale portfolio fors uit, onder andere met meer mobiele en online video mogelijkheden en uitbreiding van de Programmatic Buying aanpak met de lancering van een eigen Trade Desk. Ook de nieuwe regionale dagbladen en huis-aan-huiskranten worden aangescherpt. De Persgroep gaat verder investeren in de kwaliteit van regionale- en huis-aan-huisportfolio. Ook wordt volgende maand het vernieuwde platform De Ondernemer geïntroduceerd.

presenteerde De Persgroep zijn nieuwe koers op de advertentiemarkt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in