Persgroep neemt AutoTrack.nl over
Het overnamebedrag is 26 miljoen euro. Dat is meer dan 7 keer het operationeel resultaat. De verkoop vindt plaats door middel van overdracht van aandelen Wegener Digital.
Als onderdeel van de transactie is tevens overeengekomen dat De Persgroep het intellectuele eigendomsrecht op de merknaam en bijbehorend internetdomein van JobTrack verwerft.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisWegener heeft met De Persgroep ook nog een aparte commerciële overeenkomst gesloten waarin De Persgroep het recht verkrijgt advertenties in de print en online media van het Wegener portfolio te plaatsen tegen een waarde van EUR 2 miljoen, welke vooraf zal worden voldaan.
AutoTrack heeft circa 1,2 miljoen unieke bezoekers per maand. Ongeveer 4.800 autodealers zijn aangesloten bij AutoTrack als abonnee.
De directeur van Wegener Digital, Sander van den Hout, gaat mee naar De Persgroep.
De transactie is onder andere nog afhankelijk van de adviesprocedure bij de Centrale Ondernemingsraad (COR) van zowel Wegener als De Persgroep, ingevolge artikel 25 van de Wet op de Ondernemingsraden. Wegener en De Persgroep verwachten de transactie zo spoedig mogelijk na ontvangst van een positief advies van de COR af te ronden.
De ontvangen verkoopsom zal naar verwachting worden gebruikt voor verlaging van de bankschuld.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid