Overslaan en naar de inhoud gaan

Pepsi brengt 'White': een yoghurtfrisdrank

Colamerk Pepsi probeert het in Japan (om te beginnen in een limited edition) met een witte frisdrank met yoghurtsmaak.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het oprekken van de randen van het merk, is een slimme zet voor dit stokoude merk.

related partner content for mobile comes here

De theorie wil dat functionele merken met lange historie op één of enkele categorieën weinig kans hebben op succesvolle line extensions. Dit omdat ze qua perceptie teveel samenvallen met de kenmerken van de categorie waarin ze actief zijn.

Zogeheten symbolische merken (dwz merken met een intrinsiek sterke verhaalkracht) hebben wel de elasticiteit om zich ook naar andere productcategorieën uit te stretchen.

Goed dat ze bij Pepsi weer eens een smaakvariatie gewoon maar eens proberen. Weinig risico. Want in Japan vinden ze alles wat nieuw is interessant. En ook valt de verkoop tegen, het merk heeft er wel even een opfrisser van gekregen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in