Ophef over rol Radio 2 bij promoten cd


De zender zou 40.000 euro hebben geïnvesteerd in de vervaardiging van de cd ‘The Look of Love' van Trijntje Oosterhuis. In ruil daarvoor zou radio 2 een percentage van de opbrengst uit de verkoop van platenmaatschappij EMI hebben gekregen.
‘Hoogst merkwaardig’, noemt SP'er Jasper van Dijk deze rol, omdat de zender de cd flink heeft gedraaid. Hij laakt het mogelijk bevoordelen van een artiest boven andere artiesten. ‘De publieke omroep moet niet op de stoel van ondernemer gaan zitten.' Van Dijk heeft schriftelijke vragen gesteld aan minister Ronald Plasterk (Media).
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe andere partijen vragen zich ook af of de publieke zender niet het commerciële pad op gaat. Het Commissariaat voor de Media zou er naar moeten kijken, zo vindt de PvdA.
Bij Radio 2 begrijpen ze niets van de ophef. Een woordvoerder van het Commissariaat voor de Media zei dat de organisatie de contracten zal nagaan en zo nodig in actie komt. Als de afspraken niet aan de regels voldoen, kunnen er boetes worden opgelegd (ANP).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid