Overslaan en naar de inhoud gaan

Openheid als strategie Pentagon

Het Amerikaanse ministerie van Defensie heeft een nieuwe pr-strategie aangewend om de laatste testronde van het nationale…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De test van twee weken geleden was de eerste sinds juli vorig jaar. De komende achttien maanden wil het Department of Defense (DoD) het journalisten 'zo makkelijk mogelijk maken', aldus vice-admiraal Craig Quigley, die als plaatsvervangend assistent secretaris verantwoordelijk is voor het communicatiebeleid. Zo moeten geruchten en onbetrouwbare informatie over het controversiële verdedigingssysteem worden voorkomen.

related partner content for mobile comes here

Twee dagen voor de laatste test hield luitenant-generaal Ronald Kadish een persconferentie, waarbij hij in lekentermen uitlegde wat er precies ging gebeuren. Journalisten konden de test volgen via een satelliet en kregen binnen een uur na de voltooiing ervan informatie over het succes of mislukking. Een jaar geleden gaf de Amerikaanse defensie nog dubbelzinnige resultaten en moesten journalisten naar twee locaties in verschillende staten komen. (Bron: PRWeek US)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in