NS willen betere communicatie


Deze plannen staan in een vertrouwelijk NS-stuk dat deel uitmaakt van het verbeterplan Bestemming Klant: NU. 'Momenteel worden reizigers op stations via de omroep, centrale halaanwijzers en de medewerkers dikwijls niet, te laat en/of onvolledig geïnformeerd bij de verstoringen van de treindienst', aldus het verbeterplan. Perronopzichters en servicemedewerkers krijgen amper informatie over verstoringen, waardoor ze reizigers de reden van vertragingen schuldig moeten blijven. Oponthoud zonder de oorzaak te weten is al jaren één van de grootste frustraties van reizigers. Driekwart van het personeel moet sowieso betere informatie verstrekken in treinen en op stations. Voorwaarde is dat ze zelf meer gegevens krijgen toegespeeld en dat ook zo ervaren.
De maatregelen moeten ertoe leiden dat per 1 januari 2002 driekwart van de reizigers op de 47 grootste stations beter te spreken is over de informatievoorziening. Voor de kleinere stations vindt de NS een stijging met 50 procent voldoende. De nieuwe maatregelen kosten 1,6 miljoen gulden. Hoeveel het plaatsen van de borden en lichtkranten kost, is onbekend omdat hier al eerder toe was besloten, maar het nu versneld wordt ingevoerd. (Bron: Algemeen Dagblad)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid