Overslaan en naar de inhoud gaan

'Naam Lintas wellicht uit Lowe Lintas'

Na meer dan 70 jaar verdwijnt de naam Lintas wellicht als bureaunaam, meldt Adweek. Het bureaunetwerk zou overwegen om over de gehele…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens Adweek wordt de naamswijziging besproken binnen de raad van bestuur van Interpublic, de holdingmaatschappij van onder meer Lowe Lintas. De achtergrond is volgens het blad de wens om de naam sterker te verbinden aan Lowe als creatieve bureaugroep. De naam van Lintas wordt als snel verbonden aan die van Unilever, waar het bureau begon als inhouse-unit. Ook de toevoeging A.P. was een poging om Lintas een creatiever imago te geven via de koppeling aan een creatief bureau in de VS (Ammirati Puris). Sindsdien is A.P. Lintas gefuseerd met Lowe. Volgens Adweek zou klant Unilever geen bezwaar hebben tegen wat het primair ziet als een 'optische verandering.' Lintas stond oorspronkelijk voor Lever Internationale Advertising Services.

related partner content for mobile comes here

Woordvoerder Steve Milton van Unilever in de VS: "Creativiteit is het kernwoord en als die naamswijziging helpt om het imago in die richting om te buigen dan zouden we dat ondersteunen."Het huidige voorstel voorziet erin dat de naam Lintas van de gevels verdwijnt in liefst 80 landen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in