'Naam Lintas wellicht uit Lowe Lintas'
Volgens Adweek wordt de naamswijziging besproken binnen de raad van bestuur van Interpublic, de holdingmaatschappij van onder meer Lowe Lintas. De achtergrond is volgens het blad de wens om de naam sterker te verbinden aan Lowe als creatieve bureaugroep. De naam van Lintas wordt als snel verbonden aan die van Unilever, waar het bureau begon als inhouse-unit. Ook de toevoeging A.P. was een poging om Lintas een creatiever imago te geven via de koppeling aan een creatief bureau in de VS (Ammirati Puris). Sindsdien is A.P. Lintas gefuseerd met Lowe. Volgens Adweek zou klant Unilever geen bezwaar hebben tegen wat het primair ziet als een 'optische verandering.' Lintas stond oorspronkelijk voor Lever Internationale Advertising Services.
Woordvoerder Steve Milton van Unilever in de VS: "Creativiteit is het kernwoord en als die naamswijziging helpt om het imago in die richting om te buigen dan zouden we dat ondersteunen."Het huidige voorstel voorziet erin dat de naam Lintas van de gevels verdwijnt in liefst 80 landen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid