Overslaan en naar de inhoud gaan

Publicis en Cordiant met NewCo in media

Na maandenlange onderhandelingen gaan het Franse Publicis en het Britse Cordiant hun mediabureaubelangen bundelen. De holding ervan gaat…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Publicis werd al eigenaar van de helft van de aandelen van Zenith Media toen de Franse groep het Saatchi & Saatchi-netwerk overnam. Zenith was een joint-venture van Saatchi en Cordiant, de voormalige moeder van Saatchi en nu holding van onder meer Bates Worldwide.Uit de berichten uit Frankrijk en Engeland is het niet duidelijk of het de bedoeling is dat, behalve dat een gemeenschappelijke holding wordt opgericht, de individuele netwerken van Zenith en Publicis' Optimedia ook daadwerkelijk samengaan.

related partner content for mobile comes here

Volgens cijfers van AdAge is Optimedia iets groter dan Zenith, wat betreft de media-inkoop. Optimedia zou internationaal voor jaarlijks 10 miljard dollar inkopen, Zenith voor 9,8 miljard.

Optimedia heeft internationale klanten als British Airways, HP, L'Oréal en Nestlé, Zenith Media rekent British Petroleum, Exxon-Mobil, Mars en Toyota tot zijn klanten.

De fusie moet volgens Maurice Lévy leiden tot een sterkere en effectievere dienstverlening aan de klanten. Zijn Publicis verwerft een belang van 75 procent in NewCo, Cordiant krijgt de rest.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in