Publicis en Cordiant met NewCo in media
Publicis werd al eigenaar van de helft van de aandelen van Zenith Media toen de Franse groep het Saatchi & Saatchi-netwerk overnam. Zenith was een joint-venture van Saatchi en Cordiant, de voormalige moeder van Saatchi en nu holding van onder meer Bates Worldwide.Uit de berichten uit Frankrijk en Engeland is het niet duidelijk of het de bedoeling is dat, behalve dat een gemeenschappelijke holding wordt opgericht, de individuele netwerken van Zenith en Publicis' Optimedia ook daadwerkelijk samengaan.
Volgens cijfers van AdAge is Optimedia iets groter dan Zenith, wat betreft de media-inkoop. Optimedia zou internationaal voor jaarlijks 10 miljard dollar inkopen, Zenith voor 9,8 miljard.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisOptimedia heeft internationale klanten als British Airways, HP, L'Oréal en Nestlé, Zenith Media rekent British Petroleum, Exxon-Mobil, Mars en Toyota tot zijn klanten.
De fusie moet volgens Maurice Lévy leiden tot een sterkere en effectievere dienstverlening aan de klanten. Zijn Publicis verwerft een belang van 75 procent in NewCo, Cordiant krijgt de rest.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid