Overslaan en naar de inhoud gaan

'Laag pr-budget bij launches'

Bij productlanceringen in de VS wordt slechts 11 procent van het budget besteed aan public relations. Volgens een nieuwe studie is pr…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De onderzoekers van Schneider & Associates bestudeerden 91 productlanceringen en ontdekten dat merkenbouwers te weinig aandacht en geld besteden aan pr. Vorig jaar zijn er 31.000 nieuwe producten gelanceerd op de consumentenmarkt, wat een stijging betekent van bijna 20 procent met 1999 en ruim 116 procent in de afgelopen 13 jaar. Tussen de 76 en 90 procent van de succesvolle productlanceringen worden begeleid door een pr-bureau, dat helpt bij planning en uitvoering. Bij de minder succesvolle lanceringen werd pr slechts in 60 procent van de onderzochte gevallen ingezet. Desondanks zegt maar 44 procent van de merkenbouwers gebruik te maken van de diensten van pr-bureaus. (Bron: PRWeek US)

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in