'Laag pr-budget bij launches'
Bij productlanceringen in de VS wordt slechts 11 procent van het budget besteed aan public relations. Volgens een nieuwe studie is pr…

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
De onderzoekers van Schneider & Associates bestudeerden 91 productlanceringen en ontdekten dat merkenbouwers te weinig aandacht en geld besteden aan pr. Vorig jaar zijn er 31.000 nieuwe producten gelanceerd op de consumentenmarkt, wat een stijging betekent van bijna 20 procent met 1999 en ruim 116 procent in de afgelopen 13 jaar. Tussen de 76 en 90 procent van de succesvolle productlanceringen worden begeleid door een pr-bureau, dat helpt bij planning en uitvoering. Bij de minder succesvolle lanceringen werd pr slechts in 60 procent van de onderzochte gevallen ingezet. Desondanks zegt maar 44 procent van de merkenbouwers gebruik te maken van de diensten van pr-bureaus. (Bron: PRWeek US)
related partner content for mobile comes here
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
related partner content comes here
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid