Overslaan en naar de inhoud gaan

Onderzoek naar overname merken Sara Lee

De Europese Commissie stelt een diepgaand onderzoek in naar de overname van merken als Zwitsal en Biotex van Sara Lee door Unilever
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De overname kan mogelijk leiden tot mededingingsproblemen, zo heeft de commissie laten weten. Uit een eerste onderzoek van de commissie is gebleken dat door de overname enkele belangrijke merken die nu met elkaar concurreren in één hand komen.

related partner content for mobile comes here

Unilever en Sara Lee bereikten in september vorig jaar overeenstemming over de overname van verzorgingsproducten zoals Sanex, Zwitsal en Prodent en wasmiddelen als Biotex en Neutral ter waarde van 1,28 miljard euro.

Unilever zou op de markten voor bijvoorbeeld deodorants en huidreinigingsproducten in diverse EU-landen een zeer groot marktaandeel krijgen. Nader onderzoek moet nu uitwijzen of de voorgenomen overname zal leiden tot hogere prijzen voor de consument.

Bron: ANP.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in