Overslaan en naar de inhoud gaan

Omarm het Tweede Scherm!

Televisiemakers zijn een beetje huiverig voor het tweede scherm, ogen en oren moeten toch immers gericht zijn op de televisie! Helaas is…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Van die 40% is natuurlijk een deel aan het Wordfeud-en, Sudoku-en of iets anders aan het doen dat op geen enkele wijze is gerelateerd aan het programma. Deze groep kan heel goed multitasken en heeft genoeg aan het geluid en een sporadische blik op het eerste scherm. Onderzoek, dat nu in het Verenigd Koninkrijk wordt uitgevoerd, zal waarschijnlijk aantonen dat een deel van deze groep niet had 'gekeken' wanneer zij niets in de handen zouden hebben.

related partner content for mobile comes here

Een ander deel is 'sociaal' bezig, niet alleen op Facebook, Twitter of Hyves, maar ook het SMS-en, Pingen, WhatsApp-en schaar ik daaronder. Kijk eens naar het Twitter plaatje links, ik heb gezocht op het RTL5-programma `Barbie's Bruiloft`. Stuk voor stuk jonge meiden van de generatie T(witter) met allemaal openbare profielen waarop ze iedere activiteit van hun wakkere bestaan delen met gemiddeld 122 volgers en 7.700 tweets, die extra gratis promotie maken voor dit juweeltje.

Een ander BBC onderzoek toont aan dat 24% van de kijkers jonger dan 35 liever live dan uitgesteld kijkt, zodat ze mee kunnen doen aan de discussie op de sociale netwerken en 19% kijkt live ivm de spoilers op de sociale media.

Onder de streep leveren tweede schermen dus meer kijkers op, koester ze niet alleen, maar geef ze een social playground, dus met koppeling naar de sociale netwerken, waarop ze zich kunnen manifesteren.

Mobile Marketing Nederland 2012 (www.MobileMarketingNederland.nl)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in