Overslaan en naar de inhoud gaan

NUV komt met Canon van de tijdschriften

Op initiatief van de Groep Publiekstijdschriften van het Nederlands Uitgeversverbond (NUV) verschijnt op 10 december, tijdens het twaalfde…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Canon is een boek en een site voor en van makers van publiekstijdschriften. In vijftig vensters worden de ontwikkelingen in de tijdschriftenbranche door de loop der jaren in kaart gebracht en verklaard. Het doel is volgens de makers om ‘het historisch besef bij de huidige multimediageneratie te stimuleren en tevens handige referentiepunten te bieden voor mensen in het vak’.

related partner content for mobile comes here

De verschillende typen tijdschriften komen aan bod, net als de invloed van tijdschriften door de jaren heen en de manier waarop deze werden en worden gemaakt. Van de Haagsch Mercurius, het eerste tijdschrift uit 1698, tot Linda., van de Bibeb-interviews tot rubrieken als Viva’s ‘Anybody’. Ook is er aandacht voor tijdschriftmarketing.

Uit allerlei disciplines van het tijdschriftvak hebben bladenmakers meegewerkt aan de samenstelling en realisatie van het boek. Het uiteindelijke concept is samengesteld door de Raad van Advies, bestaande uit Auke Visser (Sanoma Men’s Magazines), Rob van Vuure (Sanoma Uitgevers), Rupert van Woerkom (Hemels Publishers), Jan Bommer (Nederlands Uitgeversverbond), Toine van Herwaarden (Reed Business Information), Harriët Schrier (NUV) en projectleider Koos de Boer (KdB Media&Communicatie).

De Canon van de Tijdschriften krijgt financiële steun van het Lucas-Ooms Fonds en de Commissie Onderwijsfonds Publiekstijdschriften (COP), waarin de NVJ en de Groep Publiekstijdschriften samenwerken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in