Actualiteitsprogramma’s PO verliezen jonge kijkers
Het bureau noemt Netwerk als voorbeeld. NRCV hoopte met nieuwe presentatrice Ghislaine Plag jongere kijkers aan Netwerk te binden, maar dat is niet gelukt. Het programma doet het voor de doelgroep 20-34 jaar iedere maand in 2009 slechter dan in 2008, uitgezonderd mei en augustus.
Er is een gemiddelde daling van 9 procent te zien bij deze doelgroep. Bij de doelgroep 65-plus scoort het programma iedere maand beter dan dezelfde maand in het voorgaande jaar.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisIn absolute cijfers heeft Netwerk meer kijkers dan voorheen, maar er is volgens het mediabureau geen sprake van verjonging.
Ook bij andere actualiteitsprogramma’s als EenVandaag en NOVA is er sprake van een forse toenemende vergrijzing en een verlies aan jongere kijkers. M2M zegt: ‘Deze huidige programma’s zouden goed aansluiten bij de Omroep Max-kijker.’
Deze ontwikkeling kan een gevaar zijn voor de programma’s, zeker omdat nieuwe omroepen Wakker Nederland en Powned hebben aangegeven actualiteitsprogramma’s belangrijk te vinden en zij zullen zich meer op de jongere kijker richten.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid