Nominaties Sportmarketeer van het Jaar 2007 bekend


De genomineerden voor Sportmarketeer van het Jaar 2007 zijn bekend.
De jury heeft de volgende sportmarketeers voorgedragen. Sylvia Vugt (Zounds), Peter Hopstaken (Sport Knowhow XL) en Frank Weijers (Unilever).
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSMet de verkiezing 'Sportmarketeer van het jaar' onderscheiden NOC*NSF en de BVVS (Fontys SPECO) een persoon of organisatie die een topprestatie heeft geleverd op het gebied van marketing of marketingcommunicatie van of door middel van sport.
'De genomineerden zijn gekozen uit een grotere groep kandidaten die allen een topprestatie hebben neergezet', aldus de organisatie.
Sylvia Vrugt (Zounds), gaat primair uit van de gebruiker/sporter en wat die nodig heeft om zijn sport te beoefenen. Van hieruit heeft zij voor de KNSB in 2007 het marketingplan opgezet dat inmiddels in uitvoering is naar de focusdoelgroepen: schoolschaatsers, competitieschaatsers en de 'beter dan eerst' schaatsers. De combinatie van theorie en praktijk met direct draagvlak binnen een half jaar is voor een complexe bond als de KNSB een topprestatie van formaat.
Peter Hopstaken (Sport Knowhow XL) is in september 2007 gestart met het digitale platform Sport Knowhow XL, de zoekmachine voor de sport. Een informatief platform voor iedereen die binnen of vóór de sport werkt of een daarin een plek ambieert. De brede en originele aanpak van Sport Knowhow XL voorziet tussen al bestaande communicatiekanalen in een sterke behoefte.
Frank Weijers is de drijvende kracht achter de ontwikkeling van Unilever tot grote sportsponsor en medeverantwoordelijk voor de succesvolle OMO Buitenspeelbond en OLA Waterspelen. Zijn betrokkenheid bij de sport gaat verder. Hij heeft als een van de projectleiders de SIRE campagne 'Geef kinderen hun spel terug' ontwikkeld en geïmplementeerd. Deze campagne heeft daadwerkelijk gezorgd voor een verschuiving in het denken en doen van ouders langs de sportvelden.
Tijdens Het Sportmarketingcongres, 24 april aanstaande op Papendal, wordt de winnaar bekend gemaakt en de bijbehorende prijs uitgereikt door Leo van Wijk, bestuurslid NOC*NSF, marketing.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid