Overslaan en naar de inhoud gaan

Albert Heijn is 'Nederlands slimste organisatie'

Albert Heijn heeft de BI Awards 2007 gewonnen. De jury van deze jaarlijkse business intelligence-prijs verkoos de supermarktketen van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Albert Heijn heeft de gewonnen.
De jury van deze jaarlijkse business intelligence-prijs verkoos de supermarktketen van Ahold boven de bedrijven DSM, ProRail en Kin Machinebouw, die ook waren genomineerd.

related partner content for mobile comes here

De jury van de Business Intelligence Awards 2007 heeft besloten dat Albert Heijn zich dit jaar de 'Slimste organisatie van Nederland' mag noemen. De supermarktketen van Ahold heeft zijn business-intelligence nóg beter voor elkaar dan ProRail, DSM Innovation en Kin Machinebouw, die ook genomineerd waren voor de de titel.

De tweede prijs werd gewonnen door de meest verrassende genomineerde: Kin Machinebouw uit het Brabantse Rijen. Het van oorsprong familiebedrijf viert dit jaar de honderste verjaardag en het winnen van deze prijs zal uitgebreid worden gevierd, zo verklaarde algemeen directeur Bert van Lammeren bij de uitreiking.

De derde prijs was voor ProRail dat volgens de jury zeker op de goede weg is, maar eigenlijk pas een paar jaar bedrijfsbreed bezig is met BI en wellicht volgend jaar of het jaar daarop meer aanspraak kan maken op de eerste prijs.

De winnaars werden bekendgemaakt tijdens een BI-congres op de Technische Universiteit in Delft. Dat AH met zijn zeer uitgebreide, geavanceerde en bedrijfsbrede BI-programma dé grote kanshebben was, leed geen twijfel. De presentatie van Director BI Egbert Dijkstra tijdens het congres werd begeleid door hoorbare uitingen van bewondering van diverse congresbezoekers.

De erkenning is in mijn ogen een belangrijke stap in de evolutie die de grootgrutter de laatste jaren doormaakt. Was AH een paar jaar geleden nog wat kwakkelend is er nu structuur, groei en erkenning ....

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in