Overslaan en naar de inhoud gaan

Campagne voor vluchtplan bij brand

Ruim 75 procent van de Nederlanders heeft geen vluchtplan terwijl jaarlijks tientallen mensen bij een woningbrand overlijden omdat ze…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De slogan 'Maak een vluchtplan zolang het nog kan' verschijnt vanaf woensdag in reclames op televisie, posters en folders. Dat meldde een woordvoerder van de stichting woensdag. Volgens de Brandwonden Stichting is het aantal doden door woningbranden is inmiddels gestegen tot 43 per jaar. Wel is het aantal rookmelders de laatste jaren sterk gestegen. Ongeveer 68 procent van de huishoudens heeft inmiddels een melder geplaatst. “Mensen weten dus wel wanneer ze moeten vluchten, maar niet hoe,”, aldus de zegsman.

related partner content for mobile comes here

Een goed vluchtplan is volgens de stichting in tien minuten te maken. Het plan is een verzameling van afspraken. Vragen die huisgenoten moeten kortsluiten zijn 'Wat zijn de snelste en veiligste vluchtroutes?', ‘Wie is er verantwoordelijk voor de kinderen en de huisdieren?' en 'Waar liggen altijd de huissleutels?’. De Brandwonden Stichting biedt een online checklist aan, die een printbaar vluchtplan oplevert (ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in