Overslaan en naar de inhoud gaan

Belgen mengen zich in krantenoorlog Limburg

Belgen verhevigen de steeds feller wordende internationale krantenoorlog in Zuid-Nederland. Dat is het gevolg van de koop van De…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat meldt Het Financieele Dagblad. Het Belgische Concentra, uitgever van dag- en weekbladen en exploitant van tv-stations in vooral Vlaanderen, betaalt 22 miljoen voor de bladen die in Limburg en Brabant worden verspreid. De Duitse mediareus Rheinisch-Bergische Druckerei- und Verlagsgesellschaft in Düsseldorf was ook geïnteresseerd in De Trompetter, maar vonden de vraagprijs te hoog.
Mecom moest dochteronderneming De Trompetter verkopen op last van de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa). De waakhond wilde niet dat Mecom, dat ook regionale dagbladen zoals De Limburger en het Eindhovens Dagblad uitgeeft, te veel marktmacht zou krijgen. Mecom kwam in een machtspositie door de overname van Wegener enkele maanden geleden.

related partner content for mobile comes here

Door de nieuwe marktverhoudingen strijden drie grote buitenlandse concerns om de gunst van de twee zuidelijke 3,4 miljoen inwoners tellende provincies van Nederland: Mecom, Rheinisch-Bergische Druckerei- und Verlagsgesellschaft dat de frequentie van de gratis kranten (verenigd in de Nederlandse Weekbladen Groep, NWG) gaat verhogen, en Concentra.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in